Autor Wątek: Wiadomości push  (Przeczytany 189 razy)

K@mil

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 28
Wiadomości push
« dnia: Październik 20, 2019, 10:10:04 »
Witam.
Podbije temat.
A jak u Was na Androidzie dzislają te powiadomienia?
Bo na iPhone to porażka.

Mam nową centralę Neo, dwa telefony IPhone i powiadomienia dochodzą z dużymi opóźnieniami.
Zauważyłem również, że np pracownik rozbraja alarm (też ma IPhone) wychodzi z aplikacji.
Ja nie otrzymuje żadnego powiadomienia od razu. Wystarczy ze wejdzie on raz jeszcze w aplikacje to otrzymuje powiadomienie natychmiast oraz u niego w telefonie również powiadomienie głosowe.
Oczywiście nie zawsze tak jest. Czasami powiadomienie otrzymam 5 minut po odblokowaniu alarmu czasami po 1 minucie.

Tak jest ze wszystkimi powiadomieniami nie tylko rozbrojenie uzbrojenie...


/ Od moderatora: proszę nie mieszać wątków i tematów - poprzedni dotyczył powielania powiadomień PUSH!
- nowy temat = nowy wątek!
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2019, 11:36:18 wysłana przez RobertH »

hudy

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 70
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2019, 21:21:27 »
Te powiadomienia to jakaś porażka i nie jest to wina operatora jak twierdzą w Ropam ponieważ rozmawiałem już z trzema osobami które mają podobne problemy jak ja a operatorzy z innych sieci. Albo powiadomienia przychodzą u nich a dużym opóźnieniem albo powielone jak u mnie.
Napisałem w tej sprawie do Ropam i dostałem odpowiedź że problem został rozwiązany. Wszystko było ok przez dwa tygodnie po czym problem znów się pojawił. Napisałem drugi raz do Ropam jednak problemu już nie naprawiono tylko dostałem informację że to przez oparatora. No ok tylko dlaczego za pierwszym razem problem został rozwiązany no i po zmianie karty na Orange problem pozostał. Jest też problem z samą aplikacją. Mimo że powiadomienia przychodzą często jest problem by się z nią połączyć. Pomaga tylko restart. Problem jest na kartach różnych operatorów.

K@mil

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2019, 08:00:59 »
Hudy używasz IPhone czy na Androidzie to samo?
Również zmieniałem karty z Playa na Orange i Plusa nic nie pomagało.

hudy

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 70
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2019, 08:17:45 »
Ja akurat używam androida. Nie wiem jak jest na innych systemach ale pewnie podobnie. Jak widać Panowie z Ropam nie mają pojęcia co jest nie tak i wszytkie bolączki zarzucają na operatora.

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 888
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2019, 09:06:36 »
To w ramach porównania i testów proszę centralę połączyć przez WIFI do internetu (nawet do hotspota wygenerowane na komórce z zasięgiem 3G/LTE).
Wówczas jasno wyjdzie czy to nie temat GPRS-a u operatora.
(bo jak jeszcze ktoś nie doczytał obecnie GPRS to nie 'internet' u operatorów).

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 888
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2019, 12:14:25 »
Ja akurat używam androida. Nie wiem jak jest na innych systemach ale pewnie podobnie. Jak widać Panowie z Ropam nie mają pojęcia co jest nie tak i wszytkie bolączki zarzucają na operatora.

@hudy
Ostatni PUSH z centrali jest odebrany  na serwerze 2019-10-21, 08:43:20 i wysłany do Google. A kiedy było zdarzenie na centrali? Kiedy otrzymał telefon ?
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2019, 12:20:00 wysłana przez RobertH »

K@mil

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2019, 16:51:16 »
To w ramach porównania i testów proszę centralę połączyć przez WIFI do internetu (nawet do hotspota wygenerowane na komórce z zasięgiem 3G/LTE).
Wówczas jasno wyjdzie czy to nie temat GPRS-a u operatora.
(bo jak jeszcze ktoś nie doczytał obecnie GPRS to nie 'internet' u operatorów).


Mam podpięte po wifi poprzez router zewnętrzny, który działa rewelacyjnie bo dopiąłem do niego również monitoring 2 kamer i łącze jest szybkie i stabilne.

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 888
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2019, 08:21:33 »
A więc do analizy:
- ustawić czas w centrali (lub sprawdzić czy jest aktualny)
- wygenerować zdarzenie z PUSH np. alarm z wejścia - zanotować czas dostarczenia,
- odczytać pamieć zdarzeń i konfiguracje i przesłać na serwis@ropam.com.pl (bez wrażliwych danych)

ps.
Oczywiście jeżeli telefon ma włączone tryby oszczędzania energii i jest uśpiony to może to wpływać na czas (bo jest ograniczane pobieranie danych w tle).
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2019, 08:23:23 wysłana przez RobertH »

K@mil

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2019, 10:32:29 »
Robiłem takie testy.

Na szybko zrobiłem raz jeszcze. Uzbrajam alarm.
Wychodzę z aplikacji po około 2-3 minutach dostaje powiadomienie (pracownik również).
Będę przy komputerze wrzucę zrzuty ekranu.
Centrala ma kartę SIM oraz podłączenie do dobrego łącza wifi.
Telefon wyłączony tryb oszczędzania baterii oraz podłączony do ładowarki.


Nie wiem czemu mam wrażenie, że nasze uwagi są odbierane jako atak.
Dzięki takiej społeczności jesteśmy w stanie doprowadzić aplikacje do perfekcji, ponieważ jest kilka niedociągnięć tak jak np. Wchodząc w ikonkę dolara chcę sprawdzić stan konta. Kodu nie ma. Wystarczy ze przejdę do zakładki „Doładuj” i powrócę do „Stan konta” to kod USSD już się pojawia :)
A powinien tam być od razu.
Oczywiście aplikacja na iPhone :)


RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 888
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2019, 11:05:51 »
Pytanie, jaki jest czas na wyjście przy 'uzbrojeniu'? Bo zdarzenie jest po tym czasie.
Więc proponowałem wygenerować alarm z PUSH.

A co do USSD to czy w konfiguracji centrali został skonfigurowane i włączone sprawdzanie konta
bo inaczej to w app trzeba sobie to ustawić, wpisywać ręcznie.

A co do uwag to Pan pisze, ze my nie mamy pojęcia co robimy (a nie my).
Więc proszę 'nie odwracać kota ogonem', zajmujemy się każdym zgłoszeniem po dostarczeniu wymaganych danych
a generalizowanie 'nie działa' to podejście mało precyzyjne.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2019, 15:27:31 wysłana przez RobertH »

K@mil

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 28, 2019, 22:35:31 »
Przepraszam, że tak późno, ale dopiero znalazłem czas na napisanie.

Czas wejścia oraz wyjścia mam ustawiony na 2 sekundy.

Opóźnienia push mam około 2-3 minut.
Jest to trochę irytujące, ponieważ np sytuacja z dzisiaj.
Dostaje powiadomienie rozbrojono alarm (pracownik rozbroił).
Mam w lokalu monitoring więc podglądam kamerę a tam pusto.
Mija kolejne 2-3 minuty dostaje info, że alarm uzbrojony (pracownik uzbroił).
Dzwonię do niego zapytać czy się bawił. Mówi, że zapomniał ładowarki do telefonu, podjechał pod lokal rozbroił system, zabrał ładowarkę, wyszedł z lokali uzbroił alarm.
Przez te opóźnienia PUSH na podglądzie LIVE z kamery nic nie zauważyłem, bo jak dostałem powiadomienie o rozbrojeniu on już wracał do domu.

Tutaj zrzuty testów które robiłem.





K@mil

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Wiadomości push
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 07, 2019, 22:26:06 »
Witam.

Czy udało się Państwu przetestować opóźnienie, które zgłaszamy?
Oczywiście na iOS :)

Widze, na Androidzie działa to rewelacyjnie - przynajmniej na waszym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=3OY7PxaCMCY