Autor Wątek: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją  (Przeczytany 105 razy)

kamilw

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
« dnia: Marzec 23, 2021, 22:26:03 »
Witam,

Otóż postanowiłem sobie zmienić ustawienia w centrali NeoGSM-IP. Jako, że kilka miesięcy już nic nie grzebałem i mam też nowy laptop pobrałem najnowszą wersję IP Managera (1.8.2.1). Namęczyłem się niemiłosiernie aby go uruchomić w ogóle. Bo odpala się jak chce. Czasem kilak razy z rzędu się odpali, czasem w ogóle, a czasem raz ruszy, a raz nie. Kiedy nie chce się odpalić po prostu wyświetla zielone okno ładowania, które znika po kilku sekundach - zazwyczaj po tym oknie startuje już program ale tu często nie dzieje się nic po zniknięciu ekranu ładowania.

Druga sprawa to jak już się uruchomi to łączy z centralą normalnie, odczytuje z niej ustawienia ale wgrać już nie chce. Żadnego błędu nie ma ma przy wgrywaniu i pokazuje, że przesłano ustawienia do centrali ale tak naprawdę nie są w niej zapisywane. Kolejny problem jest przy wysyłaniu ustawień ikon do panela TPR-4. Jak widać na załączonym zdjęciu w IP-Manager jest poprawnie, a po przesłaniu na panel nagle rozciąga się na panelu wszystko i znika połowa ikon  ???

Wygrzebałem starego lapka z poprzednią wersją IP Managera (chyba 1.8.1) i wszystko działa poprawnie. Uruchamianie programu oraz przesył danych do centrali i panela.
Nie mam odwagi na starym lapku instalować nowej wersji bo zostanę w ogóle bez dostępu do centrali, a nie mogę nigdzie pobrać archiwalnych wersji NeoIP-Manager aby sprawdzić na nowym.

Dodam, że na obu laptopach kompilacje i wersje systemu są identyczne (Najnowszy Win10 Pro 64bit 20H2). Instalowane i uruchamiane tak samo. Z uprawnieniami administratora. Na wszelki wypadek wyłączyłem antywirusa i Deffendera. Dla testów zainstalowałem też w innej ścieżce, bezpośrednio na dysku C:\ROPAM\ gdzie cały katalog dostał uprawniania pełnej kontroli odczytu i zapisu dla wszystkich grup i rodzajów użytkowników. Niestety jest to samo i nic się nie zmienia.

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1045
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2021, 08:03:14 »
Ekran w Windows musi mieć skalę 100%, Nie może być powiększenia.
Zmienić ekran , zrestartować windows i programować.

kamilw

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2021, 21:01:34 »
Dzięki.

Dziś porobiłem testy i ze skalowaniem 100% wydaje się być wszystko w porządku. Zapis, przesył ikon do panela oraz uruchamianie programu.

W sumie jeśli błąd znany twórcom to fajnie by go było w końcu poprawić, w kolejnej wersji Managera. Obecnie w większości lepszych laptopów są na standardzie matryce 2K czy 4K gdzie z nominalną rozdzielczością bez skalowania to tylko z lupą :)

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1045
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2021, 08:50:22 »
To  nie błąd tylko wymaganie do pracy programu.
Informacja zostanie dopisana do wymagań dla programu.

A co do 2K i 4K to raczej jest problem w drugą stronę czyli rozdzielczość mniejsza niż 800px
(nikt z laptopem 4K nie biega po budowach).