Autor Wątek: Optima gsm + apm aero awaria  (Przeczytany 454 razy)

lesnik

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Optima gsm + apm aero awaria
« dnia: Listopad 10, 2020, 18:13:59 »
Witam
Posiadam OptimęGSM z APM Aero.
Dwa dni temu o o godzinie 6 poderwał mnie sygnał alarmu. Codziennie załączam  alarm nocny, który uzbraja czujkę Aero umieszczoną w pomieszczeniu gospodarczym. Okazało się, że pojawiła się awaria "brak połączenia z urządzeniem zewnętrznym Aero". Początkowo pomyślałem, że przyczyną jest zużyta bateria w czujce, ale okazało się, że wymiana baterii nic nie dała. Po wymianie baterii nadal wystąpił brak połączenia z czujką. Po restarcie centrali optima gsm manager pokazywał, że połączenie między apm aero a czujką jest, ale nie pokazywał siły i jakości sygnału oraz napięcia na baterii. Po kilku minutach jednak wykazywał brak połączenia. Postanowiłem na nowo wprogramować czujkę. Wykonałem wg instrukcji jej reset, usunąłem czujkę z tabeli programu OptimaGSM Manager i włączyłem tryb nauki. Niestety system nie wykrywa czujki, w tabeli nic się nie pojawia. Po resecie czujka miga niebieską diodą w cyklu: świecenie ok 1s nieświecenie kolejna 1 sekunda. Wygląda na to, że coś się uszkodziło. Nie wiem tylko czy czujka czy APM aero? W jaki sposób rozpoznać co jest uszkodzone? Czy pozostaje tylko wymiana elementów po kolei? Może robię jakiś błąd przy programowaniu czujki? Alarm zakładałem sam jakieś dwa lata temu i już nie pamiętam jak to wtedy programowałem.   Aha, OptimaGSM manager pokazuje napięcie na APM Aero równe 13,7 V, Tamper zamknięty, dioda na APM Aero miga szybko, więc wygląda że powinnien być OK.  Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam Lesnik 

jakubH

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Optima gsm + apm aero awaria
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2020, 10:02:45 »
Jeżeli dioda na czujce miga 1s ON/1s OFF to znaczy, że czujka została prawidłowo zresetowana, jeżeli po wejściu w tryb nauki w APm SmartPIR nie jest wykrywany można spróbować zdjąć czujkę i sprawdzić czy nawiąże połączenie z mniejszej odległości lub innej lokalizacji.
Do analizy przypadku przed ewentualna wysyłką do serwisu można przesłać na adres serwis@ropam.com.pl pamięć zdarzeń centrali, konfigurację (bez wrażliwych danych) oraz informację jaki był średni poziom sygnału czujki przed awarią.

lesnik

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Optima gsm + apm aero awaria
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2020, 11:47:55 »
Dzięki za odpowiedź
Zdjąłem czujkę i próbowałem czy nawiąże łączność w odległości 1 m od APM Aero niestety nie jest wykrywana. Przy okazji w jaki sposób można trwale zablokować syrenę alarmu.  Od chwili kiedy usunąłem z tabeli czujek czujkę aero co jakiś czas mam aktywację alarmu. Czy można to jakoś trwale programowo zablokować na czas naprawy czy tylko pozostaje odłączenie przewodów od syreny? 

jakubH

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Optima gsm + apm aero awaria
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2020, 12:42:39 »
Czujka ma w systemie przypisane wejście, można na czas naprawy ustawić go jako nieaktywne (obecnie jest najprawdopodobniej ustawione jako 2EOL/NC).

lesnik

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Optima gsm + apm aero awaria
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2020, 13:19:53 »
Dzięki za pomoc. Nie wiem czy naprawa się będzie opłacać? Muszę jeszcze sprawdzić ale wydaje mi się, że już nie mam gwarancji :(

lesnik

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Optima gsm + apm aero awaria
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 14, 2020, 16:27:23 »
Apm Aero pokazuje poziom szumów na poziomie 112 dB Czy to prawidłowa wartość?

lesnik

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Optima gsm + apm aero awaria
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2020, 17:53:13 »
Wymieniłem czujkę i teraz jest OK.