Autor Wątek: Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).  (Przeczytany 5807 razy)

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« dnia: Lipiec 03, 2013, 08:28:33 »
Z uwagi na dużą ilość pytań i problemów z siecią PLAY podajemy zalecenia firmy Ropam Elektronik co do doboru karty SIM w naszych urządzeniach.

Ropam Elektronik nie odpowiada za poprawne działanie operatorów i infrastruktury sieci GSM . Zaleca sie używanie operatora GSM, który gwarantuje pokrycie min. dwoma BTS-ami (zalecane min. 2 BTS-y) w danej lokalizacji systemu z komunikacja GSM.
Nie zalecamy stosowania operatorów wykorzystujący roaming krajowy (np. PLAY) a także tzw. wirtualnych operatorów GSM.
Ponadto należy zwrócić uwagę, że usługami gwarantowanymi przez operatorów GSM są usługi transmisji głosowej (VOICE) a nie SMS-y, dlatego ważne informacje powinny być przekazywane poprzez połączenia głosowe (syntezer mowy) a ewentualnie dokładna identyfikacja zdarzenia następuje w SMS-ie (np. VOICE+SMS, CLIP+SMS).
Ponadto zalecamy korzystać z takich usług i abonamentów dostępnych na rynku, które gwarantują poprawne działanie (minimalizacja czynnika ludzkiego np. zablokowane połączenia wychodzących z powodu braku środków na koncie), pozwalają na pełna konfiguracje zajętości toru GSM (np. wyłączenie usług reklamowych, kontrola przez kody USSD).
Wybór operatora i usługi  powinien być dobrany pod względem PEWNOŚCI działania a tutaj dużą rolę  ma gęstość BTS-ów w określonej lokalizacji (zalecane min. 2 BTS-y). Wielu klientów kieruje się  także wyborem w tej samej sieci co telefon użytkownika co ma  uzasadnienie ekonomiczne.

W programie Partner GSM w trybie online jest narzędzie do identyfikacji parametrów sieci GSM: Netmonitor (opis Netmonitor jest w HELP-ie np. CellID, LAC) a pod tym adresem jest mapa BTS-ów:
http://mapa.btsearch.pl/

Problem w sieci PLAY wynika z tego, iż wszystkie karty SIM PLAY (poza telemetrycznymi) mają uruchomiony tzw. priorytet operatora macierzystego.  A wiec jeżeli karta SIM nie jest  zalogowana do BTS-a PLAY (większość  terenów pozamiejskich w Polsce) to będą takie objawy:
-  jeżeli karta Play będzie zalogowana do Plus lub Orange  to SIM będzie wymuszał  wylogowanie (nawet resety modemu)  co kilkanaście  min. (wymuszone szukanie sieci PLAY),
- mimo znacznie lepszego zasięgu Plus GSM lub Orange  karta SIM będzie się logowała do bardzo \'słabego\' BTS-a PLAY (nawet na granicy rxl, rxq a progi ustawione są niżej niż reszta  operatorów),
- dostęp do roamingu Plus lub Orange tylko w wybranych  geolokalizacjach (wybrane BTS-y tam gdzie nie ma BTS-a PLAY),
- operatorzy Plus i Orange udostępniają zbędne zasoby dla Play (boczne anteny, LAC) i jeżeli zwiększa się liczba własnych abonamentów to blokują dostęp dla kart PLAY,
- większość darmowych usług SMS, MMS nie działają poprawnie w roamingu krajowym,
- mimo zasięgu w sieci PLAY często sieć jest przeciążona i usługi i tak są niedostępne.

Reasumując karty SIM PLAY są powodem bardzo niestabilnego dostępu do sieci GSM  dlatego jednoznacznie NIEZALECAMY stosowania ich w naszych urządzeniach.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2013, 08:32:12 wysłana przez roberth »

damianku

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2014, 02:13:19 »
moglibyscie dodac mozliwosc wyboru operatora w kolejnych wersjach Parnera? ze wszystkimi swoimi wadami play ma tez jedna zalete - rok waznosci konta

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2014, 09:57:01 »
Witam.

Nie będzie ręcznego wyboru operatora w naszych urządzeniach gdyż:
- urządzenia są typu stacjonarnego do systemów typu M2M,
- urządzenia nie mają interfejsu wyniesionego aby informować Pana o stanie sieci i niby jak ma wyglądać kolejne ręczne logowanie do wybranego operatora (jeżeli on nie ma zasobów),
- abonent Play w roamingu krajowym w sieciach Plus GSM, Orange jest klientem \'drugiej\' kategorii, jeżeli sieci potrzebują zasobów dla swoich klientów to dla Play jest brak dostępnej sieci,
- temat dotyczy tylko kart Play inni nawet wirtualni operatorzy mają normalne  algorytmy dostępu do sieci ,

Co do argumentu rok ważności konta, to większość ofert pre-paid ma takie usługi lub podobne.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2014, 06:35:23 wysłana przez roberth »

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2014, 06:44:14 »
Aktualizacja:

Operator Play swoimi działania potwierdził brak możliwości stosowania ich kart pre-paid do urządzeń typu: „maszyna do maszyny” lub „maszyna do użytkownika”.
Otrzymaliśmy  kilka informacji o blokadzie (bez ostrzeżenia) kart SIM i urządzeń (IMEI) w sieci Play: od kilku do kilkudziesięciu kart danego abonenta.
Takie zdarzenia mają miejsce od stycznia tego roku tj. Play zaczął wyłączać karty SIM (na podstawie statystyk), jako powód podaje złamanie regulaminu o treści: \"...stosowanie w urządzeniach FCT i podobne...\" ,\"nie używać Karty SIM/USIM w rozwiązaniach telemetrycznych\" ..
Temat  dotyczy ofert promocyjnych np.: konto ważne rok, za darmo w sieci, no limit, które maja stosowny zapis w regulaminie.
Wszystkie sieci mają zapis w ofertach: \"nie używać Karty SIM/USIM w rozwiązaniach telemetrycznych\" ale nie mamy informacji o żadnym przypadku wyłączenia karty SIM.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2014, 21:34:51 wysłana przez roberth »

sylvek1989

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2017, 22:50:41 »
Odgrzeje trochę kotleta, ale może coś się zmieniło:
Niedługo będę montował kilka central optima, niestety karty telemetrii już są kupione i są w play jak wszystkie telefony w firmie:
-Czy jeżeli karta jest typowo z play do telemetrii to problemy także występują z wylogowywaniem kart itd itp.?
-Czy jak u operatora zablokuje możliwość roamingu krajowego to będzie ok?
-Czy jak już karta się przełączy np. na zasięg orange to wysyłanie sms dalej będzie funkcjonować? (mimo ustawienia operatora: Play  w OptimaManager)


RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2017, 09:55:16 »
ad.1 i 2 pytanie do działu technicznego M2M firmy P4
ad.3 oczywiście karta pracuje na ustawieniach centrum SMS P4 (SMSC)
(a jaki ma dostęp do innych sieci wg roamingu krajowe to wielka tajemnica sieci P4)

adasnie

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2017, 11:17:38 »
"Co do argumentu rok ważności konta, to większość ofert pre-paid ma takie usługi lub podobne."

Skoro tak to warto by dodać możliwość wysyłania SMS uruchamiającego usługę "rok ważności konta" bez wyjmowania karty z centralki.

RobertH

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Ochrona i automatyka dla domu.
Odp: Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2018, 11:36:08 »
Jest obsługa kodów USSD, dostepnych u operatorów.
(a karty które mają konta przedłużane poprzez SMSy na pewno nie są dedykowane do alarmów, telemetrii
i dlatego mają opcje wysyłania SMSa dla 'człowieka' nie 'maszyny').

Maki

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Dobór operatora, problemy z siecią PLAY (FAQ).
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2018, 10:12:44 »
Czy Virgin Mobile jest również na cenzurowanym?

Pozdrawiam