Ropam Elektronik

Kategorie => Terminale GSM => Wątek zaczęty przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 09:10:55

Tytuł: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 09:10:55
Dzień dobry,

na wstępie chcę zaznaczyć, że jestem amatorem w kwestii alarmów. Problem polega na Połączeniu z modułem przez GPRS, korzystam z programu BASICGSM Menager, wykonuje krok po kroku polecenia według instrukcji montażowej, które znalazłem na stronie internetowej Państwa firmy. Czy kwestią braku łączności z ROPAMBRIDGE jest słaby zasięg ? Czy gdzieś w poniższych zdjęciach mam coś źle wpisane, zrobione. Dodam, że karta która się znajduje w modemie to starter z Orange. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam Tomek  :).
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 10:12:54
Zdjęcie 1.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 10:14:37
Zdjęcie 2.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 04, 2021, 11:07:50
raczej dla Orange APN-y GPRS to:
internet x3
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 11:31:01
Próbowałem różnych możliwości odnośnie operatora. W dalszym ciągu podczas połączenia zdalnego z modułem poprzez GPRS "DEVICE NOT FOUND"  :'(
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 11:40:49
Jakiś pomysł co może być inną przyczyną ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 04, 2021, 11:48:05
nie ma internetu po GPRS, moduł zrestartowany po programowaniu, kabel USB odłączony od PC,
jaki jest komunikat na SMS uruchomienia programowania via GPRS: #### connect??

lub do testu zmienić ustawienie łączenia z serwerem dla app
'zawsze po restarcie'
i w online sprawdzic czy jest połączenie (po restarcie)
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 12:38:24
- Kabel USB jest cały czas podłączony do komputera, w momencie kliknięcia na przycisk "połączenie zdalne z modemem poprzez GPRS" ikona kabla USB zmienia kolor z czarnej na szarą.
- Laptop jak i telefon mają stałe i to samo połączenie z internetem poprzez WFi, komenda jaką wysyłam z telefonu to ####connect, niestety nie mam informacji zwrotnej na telefon.
- Ustawienie łączenia z serwerem dla app
'zawsze po restarcie' zmieniłem,  moduł zrestartowałem.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 12:45:38
W dniu jutrzejszym dostanę przedłużacz do kabla anteny GSM i zamontuje antenę na zewnątrz. Moje przyczyną jest słaby zasięg.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 04, 2021, 13:00:50
Cytat: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 12:38:24
- Kabel USB jest cały czas podłączony do komputera, w momencie kliknięcia na przycisk "połączenie zdalne z modemem poprzez GPRS" ikona kabla USB zmienia kolor z czarnej na szarą.
- Laptop jak i telefon mają stałe i to samo połączenie z internetem poprzez WFi, komenda jaką wysyłam z telefonu to ####connect, niestety nie mam informacji zwrotnej na telefon.
- Ustawienie łączenia z serwerem dla app
'zawsze po restarcie' zmieniłem,  moduł zrestartowałem.
- odłączyć USB 9zrestartowac program i wczytać config !!)
- czy kod sms jest poprawny, domyślnie: 1111 connect
- i jaki status w online??

0zasięg 16dBm jest wystarczający)
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 13:43:12
Wszystko dobrze, ale w jaki sposób mam wczytać konfiguracje skoro kabel USB jest odłączony od modułu ? I
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 13:45:19
I co ma Administrator na myśli pisząc zresetować program ? Mowa o wyłączeniu i ponownym włączeniu programu BASICGSM MENAGER jako administrator ? Przepraszam za takie głupie pytania ale nie rozumiem pewnych rzeczy do końca.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 13:48:07
  W jaki sposób mogę spraw status  jest status online ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 14:12:23
- Odłączyłem kabel USB od laptopa
- uruchomiłem program na nowo jako administrator
-wszedłem w plik; odczyt - (zapisane dane z informacjami jaki numer telefon, sieć, ustawienia operatora GSM i zaznaczona ikona zawsze po rejestracji),
- kliknąłem połączenie zdalne z modułem
- wysłałem smsa z telefonu komórkowego "1111 connect"
- iiiii....

Dalej DEVICE NOT FOUND
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 04, 2021, 14:29:39
BasicGSM o ID: 1500104923200921
nigdy nie połączył się z serwerem (ani dla app ani dla serwisu)
więc nie działa internet GPRS na tej karcie
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 14:37:13
Czyli  zmienić kartę ? czy coś uruchomić ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 04, 2021, 15:42:04
Rozmawiałem z operatorem Orange. Internet GPRS JEST URUCHOMIONY. A skoro BasicGsm o tym ID nigdy się nie połączy to co jest przyczyną ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 05, 2021, 11:25:49
??? ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 05, 2021, 11:48:24
wszystko już zostało napisane...dla testu GPRS najłatwiej
- ustawić dla orange 3x internet (APNy)
- zmienić ustawienie łączenia z serwerem dla app
'zawsze po restarcie'
i w online sprawdzić czy jest połączenie z RopamBridge (po restarcie)- jak na obrazku
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 05, 2021, 12:14:05
Dziękuję za pomoc Panu Administratorowi. Skoro W miejscu gdzie ma być Połączony z Ropam Bridge - NIC nie mam co powinienem zrobić.
Kupić inną kartę ? Zmienić modem ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 05, 2021, 12:16:58
zdj
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 05, 2021, 12:28:12
BasicGSM można sprawdzić na innej karcie (+ zmiana APNów i po restarcie sprawdzenie połączenia).
Kartę SIM można sprawdzić w telefonie ustawić tylko 2G i APNy (3x internet). YT nie pójdzie ale www powinno się ładować :)
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 08, 2021, 13:28:27
Zamiana karty z Orange na Play nic nie dała. Do telefonu włożyłem kartę z Play, i wszystko działało zgodnie z opisem. W końcu kiedy modem połączył się z ROPAMBRIDGE pokazuje się coś takiego.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 14, 2021, 12:44:34
Dzień dobry,

na wstępie chcę podziękować Administratorowi za pomoc. Moduł połączył się z Ropam Bridge, aplikacja w telefonie działa. Pomogła zmiana karty z Orange na Play i zamontowanie anteny GSM na zewnątrz budynku. Mam prośbę czy istnieje możliwość aby ktoś zobaczył czy wszytko podłączyłem w alarmie w odpowiedni sposób. Poniżej dodam schemat swojej instalacji i ustawienia w programie Basic GSM Menager.

P.S z tampera obudowy skrzynki wychodzą dwa kable, wykorzystałem dwa skrajne a trzeci zostawiłem wolny. Dodatkowo z Zasilacz buforowy Ropam PSR-ECO-2012 wychodzą dwa kable czerwono-żółty i również nigdzie ich nie podłączyłem ponieważ nie widziałem gdzie.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 14, 2021, 12:51:57
Ustawienie w programie  Wejścia. Ustawienia dla Zdjęcia, BRAMA , DRZWI, GARAŻ są takie same. Z kolei sabotaż skrzynka i syrena również takie same
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 14, 2021, 12:56:13
3
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 14, 2021, 12:58:05
4
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 14, 2021, 13:00:37
5
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 14, 2021, 13:04:05
Ustawienia Syrena.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 20, 2021, 20:52:24
Hallo ? Czy ktoś jest w stanie pomóc ?
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 25, 2021, 20:35:04
?????
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 26, 2021, 08:16:03
A więc schemat skopiowany z centrali NeoGSM-IP dla BasicGSM 2 ale...
- wejścia są tylko NC w BasicGSM 2
- O2 i O3 sterują masą  (a nie +12 )
odsyłam do instrukcji BasicGSM 2


więc to nie ma prawa działać, podłączenia do poprawy lub zmiana na centralę - zestaw z centralą kosztuje pewnie 200 zł więcej u tego sprzedawcy... żadna oszczędność jak widać :) czas to $
(stosowanie BasicGSM dla takiej ilości czujek to błąd w sztuce gdyż to nie jest centrala tylko moduł z funkcją centrali).
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: tb1308 w Styczeń 28, 2021, 23:02:34
A więc tak:

-zmieniłem wejścia na "NC" ale stan czujek-wejść zmienił się z zielonego na czerwony a czujki nie zostały naruszone.
-tak jak Pan Administrator napisał starałem zapoznać się z instrukcją BasicGSM 2  ale nie ukrywam jest to dla mnie troszkę niezrozumiałe i liczyłem, że zostanę nakierowany co powinienem zrobić, zmienić aby było dobrze.
- w wejściach zmieniłem TYP na ZWYKŁA i POLARYZACJĘ na NC.
- ponadto do zestawu chciałbym dołożyć klawiaturę dotykową strefowa Ropam TK-4W (docelowo), więc czy ma to sens
- co Administrator miał na pisząc "(stosowanie BasicGSM dla takiej ilości czujek to błąd w sztuce gdyż to nie jest centrala tylko moduł z funkcją centrali)" skoro rozmawiając  ze sprzedawcą poinformowałem go gdzie będzie montowany Alarm. Jeśli Pan Administrator poleci coś innego, lepszego jestem otwarty na propozycje.

Dziękuję za pomoc, Tomek.
Tytuł: Odp: Problem z połączeniem ROPAMBRIDGE
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Styczeń 29, 2021, 09:19:39
a więc:- czujki należy PODŁĄCZYĆ i OPROGRAMOWAĆ wg możliwości modułu czyli NC

...co ma być kupione podałem powyżej centrala NeoGSM-IP np.
https://ropam.com.pl/product/neogsm-ip-set/ (https://ropam.com.pl/product/neogsm-ip-set/)
gdyż jak już widać w systemie ma się pojawić klawiatura/panel... a wg mnie to jest tylko do central
https://ropam.com.pl/product_category/panele-dotykowe/ (https://ropam.com.pl/product_category/panele-dotykowe/)