Problem z aplikacją mobilną RopamNeo

Zaczęty przez robin297, Styczeń 20, 2020, 12:58:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

robin297

Dzień dobry,
Mam problem z aplikacją mobilną RopamNeo. Aplikacja co kilka - kilkadziesiąt sekund rozłącza się z RopamBridge. Po naciśnięciu przycisku "Zaloguj" loguje się i pracuje poprawnie przez kilka/naście sekund ponownie.
Nowa centrala NEO-IP 64. Centrala podłączona do routera przez WiFi (internet stabilny, światłowód) + dodatkowa karta sim jako awaryjna. Router znajduja się 1 m obok, zasięg wifi pełen. Smartfon łączy się z RB zarówno przez wifi jak i sieć GSM - w obu przypadkach taki sam problem.
Gdzie szukać przyczyny?

zwalaszkiewicz


robin297

Tak, bardzo podobne objawy. Tylko ja nie mam podpiętych żadnych czujników temperatury (bo z tego co widzę to w tym był problem?)

wojtek06061989

Problem był w długości nazw, być może u ciebie kolego np w jakimś wejściu lub wyjściu jest zbyt długa nazwa. Sprawdź to zgodnie z sugestią z przytoczonego posta

robin297

Fakt. Jedno z wyjść miało 17 znaków. Zmieniłem na standardową nazwę "Wyjscie 3". To jednak nie to. Problem nie ustąpił.
Jakieś inne pomysły?
Dzisiaj zakupiłem jeszcze ekspander wyjść EXP-O8T-RN. Podłączyłem go pod drugi port Ropamnet. Adres ustawiony. Zworki na centrali i ekspanderze założone. Ćwiczę go od dwóch godzin.... i nic. Bez zworek to samo.  Na ekspanderze świeci się dioda "Fail"
Chciałem zrobić update firmware do najnowszej wersji (u mnie jest v 1.2 z 20.06.2020 - czyli jeszcze chyba sprzed wydania centrali NEO-GSM-IP-64 tylko nie mam kabla mgsm a kabel z Satela chyba nie będzie się łączył z produktami Ropam?

wojtek06061989

Myślę że miało być 2019r ?  ;) Tak najprawdopodobniej musisz zaktualizować oprogramowanie, miałem identycznie z ekspanderem wejść.
Aktualizacja rozwiązała problem, co do kabla nie mam pojęcia czy z satela podejdzie... jeżeli jesteś z okolic Piły mogę pożyczyć kabelek ori Ropam

bonek79

Aktualizacja expandera na pewno pomoże miałem podobny przypadek z neogsm ip64

robin297

- problem z ekspanderem rozwiązany - zamówiłem kabelek, wgrałem nowy firmware - ruszyło od razu
- problem oprogramowania - niestety nie, aplikacja ropam-neo ciągle wylogowuje (czasem 2-3 razy w ciągu minuty, innym razem raz na 2-4 minuty)

robin297

Film trwa niecałe 1,5 minuty. W tym czasie app wylogowuje się 4-krotnie:
4 sek.
15 sek.
51 sek.
1 minuta, 19 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=IeAuC-IUSCY&feature=youtu.be

robertm

A jak jest podłączona do internetu centrala. Wygląda całość na słaby zasięg wifi

robin297

Centrala znajduje się w tym samym pomieszczeniu co router (pół metra obok), zasięg wifi pełen. Z kolei smartfon łączy się z RP zarówno przez wifi jak i GMS - - w obu przypadkach taki sam problem.
Dodatkowo nie działają powiadomienia push (w programie są włączone, w smartfonie natomiast odblokowana możliwość powiadomień).

robertm

Proszę o przesłanie konfiguracji na : serwis@ropam.com.pl - przetestujemy

K@mil

Jaką masz wersje oprogramowania centrali? v1.4??
Mi nie działały powiadomienia, ponieważ miałem wersję v1.0.

Z tym routerem blisko centrali też nie przesadzajmy. Dzisiaj nie mogłem zaktualizować centrali, wszystkie sposoby zawiodły.
Telefon do pomocy technicznej rozwiązał problem. Miałem za blisko router, wystarczyło przesunąć go metr dalej od centrali i wszystko ładnie ruszyło w 3 minuty...
www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)

robin297

robertm: konfiguracja przesłana na adres e-mail
K@mil: centrala była kupiona w grudniu, instalowana w styczniu (sprawdzę jak będę przy centrali, ale jeśli dobrze kojarzę to v 1.2)

K@mil

Sprawdź, bo prawdopodobnie tam jest przyczyna :)
www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)