ROPAMNEO ropambridge - aplikacja mobilna - problem z licencją

Zaczęty przez autoprog, Listopad 16, 2020, 17:59:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

autoprog

Witam.
Centralka NEOGSM-IP .Wykupiłem licencję dożywotnią i wszystko było OK.Niestety w telefonie na którym było wsio OK uszkodziłem wyświetlacz.W tej chwili próbuję zalogować się na innym telefonie,na którym miałem już zainstalowaną appkę ropama,ale nie jestem pewien czy kiedykolwiek ją na tym telefonie uruchamiałem.
Połączyłem się przez neo....menager - USB-  z centralką i zeskanowałem kod kreskowy do swojego telefonu celem pobrania aktualnych ustawień.Wszystko przepisało się jak trzeba,ale przy próbie logowania wyskakuje komunikat - LOGOWANIE Usługa ropambridge nie jest aktywna - czy chce aktywować.Po potwierdzeniu OK pokazuje się okienko z możliwością wykupienia licencji.Próbuję też wejść z aplikacji w AKTYWACJA ROPAM BRIDGE sms   i chce wysyłać sms o treści deviceup,ale też nie ma żadnej reakcji.
Zauważyłem też ,że NEO GSM-IP nie ma w opcjach online połączenia z ROPAMBRIDGE.  Przy wczorajszych próbach łaczenia ,wieczorem przez ok 30 min pokazało się ,że jest połaczenie z ropambridge.
W czym jest problem,jaka jest procedura w tym przypadku.Licencja jest dopisana do konta google,co to oznacza?czy mam być w tym momencie w telefonie zalogowany na google?Jeżeli tak,to też tak uczyniłem.

...dzwoniłem dziś do Ropam i powiedziano mi ,że powinienem odinstalować appkę i zainstalować od nowa.Tak też uczyniłem ,ale to nic nie pomogło.

RobertH

Raczej jest komunikat:
"urządzenie nie podłączone do RopamBridge czy aktywować SMS".
urządzenie = centrala
Aplikacja działa prawidłowo i ma dostęp do serwera, po połączeniu z RopamBridge szuka centrali o danym ID i nie znajduje.
Do działania aplikacji wymagana jest prawidłowa konfiguracja  centrali (stałe połączenie do RopamBridge)  i dostęp do internetu WIFI/LAN lub GPRS-
a skoro działo to nie ma tego drugiego.
https://ropam.com.pl/product/ropamneo/#download

autoprog

Po owocnej rozmowie telefonicznej  z działem technicznym okazuje się ,że problem leży chyba po stronie google.
Wchodząc na google okazuje się ,że jest opłacone za ropam bridge ,ale jak wchodzę w subskrypcje to nic nie wyświetla.Tak samo jest na telefonie wchodząc w subskrypcje pokazuje się komunikat - nie masz żadnych subskrypcji.
Czy to jest problem,że nie mogę się połączyć z aplikacji  w telefonie?Jeżeli tak to jak go rozwiązać?

RobertH

Brakuje tutaj informacji iż na telefonie są 3 konta Google.
Trzeba sprawdzić w Google jak się zachowują licencje przy przełączaniu kont.

A co do subskrypcji - to jest ona widoczna dla opcji subskrypcji rocznej (automatycznie odnawiana)
licencja bezterminowa jest widoczna w kupionych - więc jest dobrze.

Czy na tym telefonie, na koncie Google Play widoczna jest kupiona licencja RopamNeo ?

autoprog

Na telefonie miałem dwa konta google.Wchodząc na konto nr1 (z którego wykupiłem ropambridge) widziałem ,ze zakupiona jest licencja ,ale subskrypcji nie było.Będąc zalogowany w google na koncie nr1 ściągałem aplikację ropama.Przy uruchamianiu aplikacji pokazywał się komunikat ,że nie jest wykupiony dostęp do ropambridge.Gdy wchodziłem w telefonie w zainstalowane aplikacje,przy aplikacji ropama pokazywała się informacja ,że jest ona powiązana z moim drugim kontem google,pomimo tego ,że w momencie ściągania aplikacji logowałem się jako konto nr1.Prawdopodobnie przełączło się to konto na nr w momencie ściągania aplikacji.Usunąłem konto nr 2 z telefonu i ściągnąłęm jeszcze raz aplikację i jest OK.Wszystko zatrybiło jak należy.
Wyjaśnienie ze strony ROPAMa jak działa aplikacja,było kluczem do sukcesu.
Cały problem w tym ,że nie każdy używa na co dzień konta google i nie wie jak to działa.
Temat rozwiązany.


ObiWan

Witam,
podłączyłem pytanie tu bo to problem z licencją.
Sytuacja taka, że akurat po wykupieniu licencji przyszło mi wymienić telefon, padło na Huawei P40.
Ten akurat już nie obsługuje Sklepu Play i RopamOptima się do niego nie dobije i nie odczyta licencji.
Jest jakaś alternatywa na połączenie przez RopamBridge?
Pozdrawiam

RobertH

Wymagany Google Play aby działał RopamBridge.
(bez ropambridge tylko stały adres Ip od dostawcy ISP)

ps. Jeżeli 'Ciemna Strona Mocy" cos wymyśli na P40 to może Jedi też skorzysta.

ObiWan

Cytat: RobertH w Kwiecień 19, 2021, 09:02:11
Wymagany Google Play aby działał RopamBridge.
Oczywiście , ale wlałbym Wam płacić a nie operatorowi za stałe IP  ;)
Myślałem, że uda mi się "podzielić licencją" z zalogowanego do Sklepu urządzenia ...
też nie.
Pozostaje czekać i mieć nadzieję.
Niech moc będzie z Wami.

RobertH

Import licencji powinien zadziałać jakby zainstalować app- bo konta importowane są na naszym serwerze nie play. Glowna aplikacja musi cyklicznie logować się do serwera/centrali.

ObiWan

Cytat: RobertH w Kwiecień 19, 2021, 18:14:24
.... zainstalować app- bo konta importowane są na naszym serwerze nie play....
Naprowadziło mnie to..
Otóż udało się !
Może opiszę by zostało dla potomnych.
Zainstalowałem na telefonie "niepogniewanym z Google" RopamOptima ze sklepu Play v.1.7.4 logując się na swoim koncie google.
Działa bez problemu.
Skasowałem potem konto google na tym telefonie.
Na moim Huawei P40 tą samą wersję RopamOptima v.1.7.4 ze stronki z aplikacjami dl.apk-cloud.com
Na "słusznym" telefonie "Podziel się licencją" a na P40 "Import licencji"
Połączenie przez RopamBridge działa bez problemu.

Ps. nie wiedziałem, że nowe logowanie do centrali wyloguje tego który jest zalogowany ( np. Żonę)
To bardzo dobrze bo Moc Musi Być z Rycerzami :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc