Ropam Elektronik

Kategorie => Centrale alarmowe => Wątek zaczęty przez: Dominik w Kwiecień 01, 2020, 14:02:26

Tytuł: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 01, 2020, 14:02:26
Witam wszystkich
Moja centrala to NeoGsm-Ip  software v1.8.   nie mam fizycznego dostępu do centrali,od dłuższego czasu próbuje ja zaktualizować zdalnie do s1.9 poprzez managera .Cały czas wywala komunikat "Błąd pobierania informacji z serwera"
Próbowałem również komendą sms z telefonu ,komunikat zwrotny to "Błąd połączenia z serwerem"
Co robię nie tak ,w czym jest problem ?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 01, 2020, 14:51:31
Wydaje mi się , że nie ma pliku na serwerze, lub ścieżka została zmieniona, gdyż przez updater też nie znajduje plików na serwerze dla central NeoGsmIP
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 02, 2020, 00:27:25
Co w takiej sytuacji jest jakaś możliwość aktualizacji zdalnej ?
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 02, 2020, 07:45:31
Z tego co ja się orientuje to nie, może Pan Robert się wypowie, podejrzewam że to chwilowy problem z dostępem do serwera aktualizacji, ale tak naprawdę bez informacji z Ropam możemy tylko wróżyć z fusów  ;)

Na tą chwilę jedyna opcja to pobranie ręcznie ze strony firmware i aktualizacja przez updater po kablu USB
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 02, 2020, 10:37:51
Weryfikujemy temat bo były zmiany serwerów.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 02, 2020, 11:38:05
Ja może dodam ,że próbuje zrobić update od kilku tygodni  i cały czas komunikat.   " błąd połączenia z serwerem "
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 02, 2020, 13:00:06
Cytat: Dominik w Kwiecień 02, 2020, 11:38:05
Ja może dodam ,że próbuje zrobić update od kilku tygodni  i cały czas komunikat.   " błąd połączenia z serwerem "
Od kilku tygodni to nie ten temat, czy centrala ma połączenie z internetem przez WIFI lub LAN?
Bo to działa tylko przez to połączenie (nie GPRS) !!
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 02, 2020, 20:31:32
Tak ma połączenie wifi
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 03, 2020, 15:42:16
Serwer z aktualizacjami działa już prawidłowo.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 03, 2020, 17:22:33
Panie Robercie

Próbowałem ponownie z aktualizacją ,,przez komendę sms   centrala odpowiada  Błąd połączenia z serwerem

Taka sama sytuacja  z managerem.  komunikat: Błąd pobierania informacji z serwera
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 03, 2020, 20:04:48
Panie Robercie zgadza się działa, z tym że:
1. NeoGSM-IP-64 wyszukuje firmware 2.0 od NeoGSM-IP (nie wiem czym może się skończyć pomyłkowa aktualizacja) - załączam screen
2. TPRUpdater nie wyszukuje najnowszej wersji tj. 3.3 wyszukuje tylko 3.2 - załączam screen
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 04, 2020, 22:26:01
Aktualne programy do NeoGSM-IP/-IP-64 pobierają prawidłowe pliki tj.
NeoGSM-IP Update v1.5 --> pobiera firmware v2.0 do NeoGSM-IP
NeoGSM-IP-64 Update v1.5 --> pobiera firmware v1.4do NeoGSM-IP-64
(stara wersja NeoGSM-IP Update może pobierać nieprawidłowy plik - przeinstalować programy na najnowsze ).

Pliki na serwerze do panelu zostaną uaktualnione na www jest v3.3.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 04, 2020, 22:34:59
Zgadza się Updater 64 pokazuje poprawną wersję dla neoGSM-IP-64, złą wersję pokazuje w NeoGSMIP64 Manager po wybraniu opcji sprawdź najnowszą wersję oprogramowania, wersja managera 1.4.0.5
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 05, 2020, 20:49:47
A co ze zdalną aktualizacją ?
dalej nie działa , cały czas komunikat "Błąd połączenia z serwerem "  WiFi w centali działa na 100%
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 05, 2020, 20:55:57
Kolego coś musi być nie tak po stronie konfiguracji twojej centrali, zdalna aktualizacja generalnie działa, sprawdziłem przed chwilą, jedynie dla NeoGSM-IP-64 pokazuje zły firmware, patrz mój post wyżej.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: longin1 w Kwiecień 05, 2020, 22:58:10
Potwierdzam, aktualizacje działają te z serwera oczywiście.
Zrobiłem test z 2.0 ponownie na 2.0. Diody migoczą jak na dyskotece i po chwili resecie.
Żadnych błędów związanych z komunikacja nie ma.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 06, 2020, 21:28:56
Szukam szukam i nic nie mogę znaleźć. Co może być żle ustawione ?
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: longin1 w Kwiecień 07, 2020, 09:31:39
Cytat: longin1 w Kwiecień 05, 2020, 22:58:10
Potwierdzam, aktualizacje działają te z serwera oczywiście.
Zrobiłem test z 2.0 ponownie na 2.0. Diody migoczą jak na dyskotece i po chwili resecie.
Żadnych błędów związanych z komunikacja nie ma.

Powinienem dodać że to powyżej dotyczy programowania z wnętrza sieci LAN.
Zdalnie nie mogę się dostać po TCP/IP tylko GPRS a to się rwie co chwila.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Kwiecień 08, 2020, 08:31:25
Jeżeli chodzi o zdalna konfiguracje to poprzez SMS wyglada to tak:

Firmware w centrali :1.4
Najnowsza wersja firmware:1.4
opis:NEOGSMIP64!

Aby rozpoczac aktualizacje wyslij: xxxx update 96a3 moze to zajac 10min
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 09, 2020, 07:39:40
Cytat: wojtek06061989 w Kwiecień 04, 2020, 22:34:59
Zgadza się Updater 64 pokazuje poprawną wersję dla neoGSM-IP-64, złą wersję pokazuje w NeoGSMIP64 Manager po wybraniu opcji sprawdź najnowszą wersję oprogramowania, wersja managera 1.4.0.5

Programy muszą być aktualne także programy Update w katalogu /updater.
(aktualne update v1.5)
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 09, 2020, 11:34:03
Przepraszam ,ale nie do końca rozumiem  program updater jest potrzebny do zdalnej aktualizacji ?

Posiadam centrale NeoGsm IP  32.    sv:1.8.  nie mam fizycznego dostępu do centrali ,centrala jest cały czas połączona z  wifi.  Próbuje caly czas zaktualizować centrale  poprzez sms.  komenda zwrotna "błąd połączenia z serwerem"
Albo przez managera i również się nie udaje. komunikat :błąd pobierania informacji z serwera.


Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 09, 2020, 11:37:49
Updater jest do aktualizacji po USB, zdalnie powinno działać tak jak to robisz tj. poprzez managera.
Może zaktualizuj Managera do najnowszej wersji
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 09, 2020, 12:05:19
Po kolei:
Updater i opcja 'sprawdź najnowszą opcje oprogramowania' działa tylko przez USB i centrala musi mieć połączenie z internetem przez WIFI/LAN.
(manager będzie miał poprawkę aby przy zdalnym połączeniu via WIFI/GPRS nie dało się tego uruchomić),

Zdalnie można zrobić update SMS.
Oczywiście centrala musi mieć połączenie z internetem przez WIFI/LAN.
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2019/09/Instrukcja-aktualizacji-oprogramowania-centrali.pdf
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 09, 2020, 13:33:33
Panie Robercie wszystko się zgadza 
Moja centrala jest podłączona do zasilania  jest również podłączona do wifi
A i tak nie mogę aktualizować zdalnie komendą SMS   
Komunikat  błąd  połączenia z serwerem.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 09, 2020, 16:46:37
To pytanie co jest ustawione w wifi, w opisie jest , ze ustawione ale co ??? Zakladam ze są złe DNSy.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 09, 2020, 17:24:33
Panie Robercie nie jestem bardzo biegły w temacie sprawdziłem dnsy obydwa są ustawione  na. 192.168.1.1

nie mam pojęcia jaka ma to być wartość. Może Pan pomoże
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 09, 2020, 17:26:07
Ustaw DNS google  ;)
8.8.8.8
8.8.4.4
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 09, 2020, 17:50:05
Jak nie ma danych do statycznego IP to DHCP i tyle w temacie,  odznaczyć 'statyczny IP' zapisać ustawienia, restart i pewnie wszystko działa...
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Kwiecień 09, 2020, 18:47:08
Centrala jest połączona z routerem Lte  moze to jest jakis powód  ,próbowałem kilku róznych ustawień bez rezultatu ,zmieniałem na statyczny Ip  ,zmieniałem też DNSY.
Ale z tego co widzę to połączenie z wifi jest cały czas loguje się do centrali zdalnie również przez wifi  i też działa.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Mimix w Kwiecień 09, 2020, 19:23:42
zamień maskę z bramą i będzie działać
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Kwiecień 09, 2020, 21:28:57
Kolego @Dominik widać że konfiguracja sieci nie jest twoją mocną stroną a więc najlepiej jakbyś skorzystał z rady pana Roberta i ustawił w centrali tryb DHCP i teoretycznie musi działać, aczkolwiek nie wiemy czy sam router jest dobrze skonfigurowany tj. czy ma poprawne DNS itd.

Jeśli chcesz użyć statycznego IP to po pierwsze musisz sprawdzić czy adres którego chcesz użyć jest wolny, i jaki jest adres bramy (routera) posiłkując się twoim screenem powinno być
adres 192.168.1.7
maska 255.255.255.0
brama 192.168.1.1
DNS1 8.8.8.8
DBS2 8.8.4.4
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 10, 2020, 07:44:51
ten temat 'router LTE' jest dokładnie pokazany strona 11-12
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2018/04/an_neogsm-ip_szybki_start.pdf
@Dominik materiały są dostępne i czas na pisanie na forum proponuje dzielić z czytaniem dokumentacji...
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: Elektroinstalacje w Kwiecień 14, 2021, 22:22:54
Podepnę się do tematu....

Centrala NeoGsmIp. Komputer Win10. Podczas aktualizacji wystąpił błąd. Centrala się nie podniosła..
Podczas próby aktualizacji w trybie ,,bootloader"co  jest  sygnalizowane  naprzemiennym  mruganiem diod: ,,com","log","incom" –,,send","fail","ac/dc" połączenie USB jest wykrywane przez komputer, w ustawieniach "Bluetooth i inne urządzenia" pojawia się "USB HID Bootloader". W Menadżerze urządzeń brak błędów, w urządzeniach interfejsu HID pojawiają się:  "Urządzenie wejściowe USB" oraz "Urządzenie zdefiniowane przez dostawcę zgodne z HID".
Po uruchomieniu "NeoGSMIPUpdater" nie aktywuje się ikona USB, w związku z czym, po pobraniu softu i naciśnięciu przycisku aktualizacji wyskakuje "Błąd aktualizacji powtórz procedurę". Po wyłączeniu programu powstaje LOG:

Traceback (most recent call last):
  File "NeoIP_Update.py", line 215, in on_usb_timer
  File "NeoIP_Update.py", line 449, in find_com_ports
WindowsError: [Error 2] Nie można odnaleźć określonego pliku


Dodam, że wszystko zrobione zgodnie z instrukcją aktualizacji, Antywirus wyłączony, zabezpieczenia Windows również.

Co może być przyczyną powyższego błędu?
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Kwiecień 20, 2021, 08:04:18
Wygląda na problem z USB HID.
Zainstalować dodatkowo ten program i dodatkowe biblioteki jak instalator wykryje braki
https://ropam.com.pl/product/neogsm-ip-update-2/#download

Jak nie pomoże to proponuje uruchomić WIFI (internet) na centrali i aktualizować przez WIFI (pliki sa pobierane z serwera nie przez USB)
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: rafels w Styczeń 12, 2023, 08:59:10
Witam.
Próba aktualizacji centrali via panel TPR-4: po kliknięciu przycisku "sprawdź aktualizację" jest komunikat, że łączy się z serwerem aktualizacji i za chwilę następuje restart centrali. Powinno w tym momencie wyskoczyć okienko z informacją o dostępności aktualizacji lub nie. Czy coś robię źle?
Połączenie z internetem mam poprzez wifi i w modemie jest karta sim (powiadomienia push przychodzą). Licencja wykupiona.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: rafels w Styczeń 13, 2023, 12:48:24
Cd...
Aktualizację do wersji 2.4pl (zresztą takiej, jaka była) udało się przeprowadzić bezpośrednio za pomocą kabla usb. Tylko dlaczego panel TPR-4 restartuje się przy próbie sprawdzenia dostępności aktualizacji?
Czy upgrade firmware panela do wersji 4.6 (jest 4.5) coś poprawi?
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: rafels w Styczeń 18, 2023, 18:32:16
Sam ze sobą popiszę bo widzę, że mało kto się tutaj udziela.
Stan na dziś: udało się zaktualizować panel TPR-4 do wersji 4.6. Zmieniło się jedno: próba wyszukania z panelu aktualizacji firmware nie resetuje go, lecz wyświetla okienko z informacją: "Błąd odczytu. Sprawdź połączenie". Sukces ;)
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Styczeń 20, 2023, 11:52:17
Sprawdziłem u siebie i fatycznie jest  taki komunikat jak piszesz.
Dodam tylko że z poziomu managera od jakiegoś dłuższego czasu też jest problem ze sprawdzaniem aktualizacji.
Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: K@mil w Luty 01, 2023, 15:00:54
Działa Wam ta aktualizacja z poziomu Manager'a?
Mam najnowszą wersję 1.9.9.6 klikam Centrala -> Sprawdź najnowszą wersję oprogramowania.
Wyskakuje okienko i błąd:

Tytuł: Odp: Aktualizacja NeoGsm-Ip
Wiadomość wysłana przez: wojtek06061989 w Luty 01, 2023, 15:03:13
Niestety z tym sprawdzaniem aktualizacji jest od dłuższego czasu coś nie teges...
Może pan @RobertH coś nam rozjaśni sytuację?