Ropam Elektronik

Kategorie => Ogólne techniczne => Wątek zaczęty przez: Jacek w Maj 29, 2014, 10:32:37

Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: Jacek w Maj 29, 2014, 10:32:37
Witam, jestem nowym użytkownikiem systemu na bazie NEOGSM-PR oraz panelu TPR1. Wczoraj system został zainstalowany, uruchomiony i przetestowany. Jednak podczas przeglądu menu na panelu, zauważyłem że żadne z naruszeń, wywołanie alarmów (pełnego i nocnego) nie zostało odnotowane w historii zdarzeń. Instalator również rozłożył ręce.
Wersja centrali 1.3, panelu 1.7. Proszę o informację jak rozwiązać ten problem, a może ktoś z forumowiczów spotkał się z tym. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Maj 30, 2014, 09:22:45
Witam,
Taki objaw  może to być efektem uszkodzenie pamięci (np. od ESD) lub inny problem sprzętowy na PCB.
Czy w systemie jest zainstalowany ekspander EXP-I8?
Analiza i ewentualna naprawa możliwa tylko w naszym serwisie.
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: Jacek w Maj 30, 2014, 09:34:49
Witam Pana,

Bardzo Dziękuję za szybką reakcję.
Tak, EXP jest również zainstalowany. Po wybraniu opcji Historia i zatwierdzeniu kodem odczytuje dane co trwa chwilę po czym wyświetla brak jakichkolwiek zdarzeń i resetuje panel. Mógłbym przesłać Panu nagrany filmik prezentujący te objawy, tak więc proszę jedynie o podanie adresu email. Zorientowałem się również, że najnowsza wersja firmware centrali to 2.1 tak więc instalator spróbuje najpierw zaktualizować software zanim zdemontujemy centralę.

Uprzejmie pozdrawiam
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Maj 30, 2014, 09:43:49
NeoGSM ma obecnie wersje 1.4 ale to nie ma znaczenia. Wersja 2.1 dotyczy centrali NEO!
Czy ekspander EXP-I8 działa prawidłowo?
Jaki Partner GSM jest stosowany do programowania? powinien być 4.3.
Proszę ewentualnie sprawdzić bez zainstalowanego EXP-I8 wtedy okaże się czy problem jest po stronie magistrali czy pamięci.
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: Jacek w Maj 30, 2014, 10:46:39
Witam ponownie,

Przekażę wszystkie sugestie instalatorowi i wrócę do Pana z informacją zwrotną.
Bardzo dziękuję za poświęcony czas.
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: Jacek w Czerwiec 11, 2014, 11:15:58
Witam Pana,

Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi ale dopiero wczoraj udało mi się ściągnąć instalatora do domu.
Firmware centrali został zaktualizowany do najnowszej wersji 1.4. Wersja PG 4.3 zgodnie z zaleceniami.
Przeprowadzono próby z expanderem i bez niego, bez efektu. Nadal nie odkłada się żadna historia zdarzeń a wybranie tej opcji na panelu powoduje jego reset. Wg słów instalatora, program Partner nie wykazuje żadnych nieprawidłowości w konfiguracji. Całość działa doskonale za wyjątkiem tej opcji. Czy jest jeszcze coś co mógłbym wykonać we własnym zakresie zanim uruchomię procedurę gwarancyjną?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Jacek
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: Jacek w Lipiec 02, 2014, 12:18:01
Witam Państwa,

Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi na mojego posta i będę się kontaktował z Państwem telefonicznie w tej sprawie.
Pozdrawiam, Jacek
Tytuł: Pytanie nowicjusza - brak historii zdarzeń
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Lipiec 02, 2014, 13:21:22
Otrzymał Pan 30 maja:
\"Analiza i ewentualna naprawa możliwa tylko w naszym serwisie.\"