Utrata łączności z EXP-I8-RN-D4M

Zaczęty przez jmj11, Lipiec 16, 2017, 10:38:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

jmj11

Witam.
Mam zestaw: OptimaGSM-PSD9M +EXP-I8-RN-D4M + AP-IP + TK-3W po wykonaniu zapisu danych do pamięci centrali (z OptimaGSMManager) zawsze tracę łączność z EXP-I8-D4M. Muszę restartować centralę aby połączenie zostało wznowione.  Czy to jest normalny objaw dla tej centrali?. I drugie pytanie: czy jest możliwe założenie użytkowników i kodów dla nich nie mając w zestawie panelu dotykowego?  (mam na razie do dyspozycji tylko TK-3W i OptimaGSMManager).

Marek

1. nie jest to normalne...masz terminatory na końcach linii?
2. nie jestem tego pewny na 100% ale wg mnie się nie da

jmj11

Tak terminatory są założone na centrali i EXP-I8-RN-D4M (u mnie pracują na końcówkach). Podczas programowania Expander działa prawidłowo -dioda zielona pulsuje, natomiast po zapisie zmienia kolor na czerwony ciągły i brak jest łączności. Po resecie centrali wszystko wraca do normy.

garzew2

Witam
Czy w sprawie tego problemu jest jakieś rozwiązanie?
Testuje właśnie na warsztacie podobny układ tzn. centrala Optima + 2 ekspandery + 3 panele TPR-4 i przy każdym zapisywaniu ustawień gubi sygnał do z EXPI:2.
Zamieniałem je ze sobą, zmieniałem adresy i zawsze ten ustawiony na adresie jako drugi, po zapisie zawsze ginie. Reset centrali i wszystko jest ok, cały weekend nie miałem żadnej awarii.

RobertH

Wszelkie zmiany w konfiguracji są aktualizowane po restarcie zasilania a nie po zaprogramowaniu centrali.

Więc proszę zapisać konfigurację i zrobić restart jak chce Pan dalej testować wszystko jak przy normalnej pracy centrali.