Aktualizacja NeoGsm-Ip

Zaczęty przez Dominik, Kwiecień 01, 2020, 14:02:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

wojtek06061989

Kolego @Dominik widać że konfiguracja sieci nie jest twoją mocną stroną a więc najlepiej jakbyś skorzystał z rady pana Roberta i ustawił w centrali tryb DHCP i teoretycznie musi działać, aczkolwiek nie wiemy czy sam router jest dobrze skonfigurowany tj. czy ma poprawne DNS itd.

Jeśli chcesz użyć statycznego IP to po pierwsze musisz sprawdzić czy adres którego chcesz użyć jest wolny, i jaki jest adres bramy (routera) posiłkując się twoim screenem powinno być
adres 192.168.1.7
maska 255.255.255.0
brama 192.168.1.1
DNS1 8.8.8.8
DBS2 8.8.4.4

RobertH

ten temat 'router LTE' jest dokładnie pokazany strona 11-12
https://ropam.com.pl/wp-content/uploads/2018/04/an_neogsm-ip_szybki_start.pdf
@Dominik materiały są dostępne i czas na pisanie na forum proponuje dzielić z czytaniem dokumentacji...

Elektroinstalacje

Podepnę się do tematu....

Centrala NeoGsmIp. Komputer Win10. Podczas aktualizacji wystąpił błąd. Centrala się nie podniosła..
Podczas próby aktualizacji w trybie ,,bootloader"co  jest  sygnalizowane  naprzemiennym  mruganiem diod: ,,com","log","incom" –,,send","fail","ac/dc" połączenie USB jest wykrywane przez komputer, w ustawieniach "Bluetooth i inne urządzenia" pojawia się "USB HID Bootloader". W Menadżerze urządzeń brak błędów, w urządzeniach interfejsu HID pojawiają się:  "Urządzenie wejściowe USB" oraz "Urządzenie zdefiniowane przez dostawcę zgodne z HID".
Po uruchomieniu "NeoGSMIPUpdater" nie aktywuje się ikona USB, w związku z czym, po pobraniu softu i naciśnięciu przycisku aktualizacji wyskakuje "Błąd aktualizacji powtórz procedurę". Po wyłączeniu programu powstaje LOG:

Traceback (most recent call last):
  File "NeoIP_Update.py", line 215, in on_usb_timer
  File "NeoIP_Update.py", line 449, in find_com_ports
WindowsError: [Error 2] Nie można odnaleźć określonego pliku


Dodam, że wszystko zrobione zgodnie z instrukcją aktualizacji, Antywirus wyłączony, zabezpieczenia Windows również.

Co może być przyczyną powyższego błędu?

RobertH

Wygląda na problem z USB HID.
Zainstalować dodatkowo ten program i dodatkowe biblioteki jak instalator wykryje braki
https://ropam.com.pl/product/neogsm-ip-update-2/#download

Jak nie pomoże to proponuje uruchomić WIFI (internet) na centrali i aktualizować przez WIFI (pliki sa pobierane z serwera nie przez USB)

rafels

Witam.
Próba aktualizacji centrali via panel TPR-4: po kliknięciu przycisku "sprawdź aktualizację" jest komunikat, że łączy się z serwerem aktualizacji i za chwilę następuje restart centrali. Powinno w tym momencie wyskoczyć okienko z informacją o dostępności aktualizacji lub nie. Czy coś robię źle?
Połączenie z internetem mam poprzez wifi i w modemie jest karta sim (powiadomienia push przychodzą). Licencja wykupiona.

rafels

Cd...
Aktualizację do wersji 2.4pl (zresztą takiej, jaka była) udało się przeprowadzić bezpośrednio za pomocą kabla usb. Tylko dlaczego panel TPR-4 restartuje się przy próbie sprawdzenia dostępności aktualizacji?
Czy upgrade firmware panela do wersji 4.6 (jest 4.5) coś poprawi?

rafels

Sam ze sobą popiszę bo widzę, że mało kto się tutaj udziela.
Stan na dziś: udało się zaktualizować panel TPR-4 do wersji 4.6. Zmieniło się jedno: próba wyszukania z panelu aktualizacji firmware nie resetuje go, lecz wyświetla okienko z informacją: "Błąd odczytu. Sprawdź połączenie". Sukces ;)

wojtek06061989

Sprawdziłem u siebie i fatycznie jest  taki komunikat jak piszesz.
Dodam tylko że z poziomu managera od jakiegoś dłuższego czasu też jest problem ze sprawdzaniem aktualizacji.

K@mil

Działa Wam ta aktualizacja z poziomu Manager'a?
Mam najnowszą wersję 1.9.9.6 klikam Centrala -> Sprawdź najnowszą wersję oprogramowania.
Wyskakuje okienko i błąd:

www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)

wojtek06061989

Niestety z tym sprawdzaniem aktualizacji jest od dłuższego czasu coś nie teges...
Może pan @RobertH coś nam rozjaśni sytuację?