ROPAM OPTIMA 1.5.2 nie można się zalogować

Zaczęty przez Marek, Wrzesień 12, 2018, 21:01:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

Marek

Coś żeście popsuli w ROPAM OPTIMA. Do tej pory wcześniejsza wersja działała bez problemu. Dziś zobaczyłem na telefonie, że sama się zaktualizowała. Pomimo prawidłowego kodu nie mogę się zalogować? O co chodzi???
Nie działa logowanie zarówno po sieci wewnętrznej jak i z zewnątrz (nie przez ropambridge) - komunikat "nieprawidłowy kod użytkownika lub hasło". Co ciekawe opcja "skanuj lan" nie znajduje centralki w sieci, choć bez problemu mogę się zalogować do niej przez przeglądarkę.
ps. do tej pory w centralce było oprogramowanie v3.2, ale jak nie mogłem się zalogować to pomyślałem, że wgram wersję 3.5...także nie można się zalogować zarówno na 3.2 jak i 3.5

Electro-Guard

A czy zastosował się kolega do instrukcji w opisie?
"Zachować ustawienie..."
Co prawda u mnie ze starych ustawień apka odczytała 3-cyfrowy kod oraz za krótki klucz, ale po sprostowaniu ruszyła.
Póki co nie działa mi widget pulpitowy ale to pierwszy nocny test, więc jeszcze powalczę.
OptimaGSMManager 2.3
OptimaGSM-PS 3.5
TPR 1.4
AP-IP 1.8
Hub-IQPLC-D4M 1.9

majki

Widgety pulpitu trzeba wpierw włączyć w ogólnych ustawieniach w aplikacji po zalogowaniu. Może to być powodem, że nie działają.

Marek

Electro-Guard
Nie widziałem nigdzie opisu by zachować ustawienia, ale ustawienia (cała konfiguracja lokalu w ropamoptimie) przeniosła się do nowej wersji apki. Zatem nie bardzo wiem o jakie ustawienia miałoby chodzić.
Dzis rano na telefonie pojawiła sie kolejna wersja apki 1.5.5 ktora też nie działa.
Czemu skanowanie lanu nie znajduje centralki?
Czemu drogi Ropamie testujesz oprogramowanie na swoich użytkownikach? Skoro wypusciliscie nowa wersje apki to powinna ona działać jak poprzednia.

robertm

Aktualizacja wczorajsza do wersji  była dużą zmianą wprowadzająca m.in widżety na pulpicie oraz możliwość edycji i ustawienia menu.
Dlatego zalecaliśmy tak jak napisał "Electro-Guard" zachować ustawienia.

Wersja 1.5.2 miała błąd importowania danych - dokładnie jak jest to opisane w wątku.
Wersja 1.5.5 importuje poprawnie zachowane dane.

Jeżeli nie może się Pan zalogować - proszę w konfiguracji obiektu wpisać ponownie klucz tcp/ip oraz kod do obiektu.

Zdajemy sobie sprawę z niedogodności - jednak bez tego nie byłby możliwy dalszy rozwój i myślę, że ostatecznie będzie Pan zadowolony ze zmian.

Marek

Ustawienia z poprzedniej wersji się zachowały w nowej wersji. Ale faktycznie w ustawieniach podmieniłem tylko klucz TCP i zadziałało. Czyli problem był, że nowa apka źle wczytała klucz.
Generalnie podoba mi się Wasze oprogramowanie i rozumiem, że rozwój jest potrzebny, ale proszę Was "trochę" lepiej testujcie oprogramowanie przed wypuszczeniem.
Miłego dnia!

Electro-Guard

A czy chłopacy sami nie zaktualizowaliście apki?
Bo ja, pomimo że mam włączoną auto-aktualizację to nawet nie zauważyłem, że jest dostępna nowa wersja, do czasu aż zobaczyłem ten wątek, więc sama na siłę mi się nie zaktualizowała.

Odnośnie zapisu ustawień to pewnie chodziło o sam export do pliku, ponieważ samo wprowadzenie danych obiektu do aplikacji nie tworzy odrębnego pliku, który jest zachowany po uninstalu i który można przenieść na inne urządzenie a bez tej operacji apka przecież działa, więc nie każdy to robi.

Mnie też dziwi nieznajdowanie centrali w sieci lokalnej, czy może dlatego że już jest na liście obiektów...

Co do widgetu na pulpicie to włączyłem zgodę na niego,ale przy pierwszej próbie odpalenia nic się nie działo, a dzisiaj już po kliknięciu pojawia się popup z opisami "logowanie" i "wykonanie zadania" i robi co ma robić (być może po aktualizacji do 1.5.5).

Jak jesteśmy przy temacie to może zgłoszę drobną uwagę:
zmienił bym opis ikony z aparatem bo "wejścia" nie bardzo kojarzy się z podglądem z kamer.
OptimaGSMManager 2.3
OptimaGSM-PS 3.5
TPR 1.4
AP-IP 1.8
Hub-IQPLC-D4M 1.9

robertm

Problem jest jeżeli ktoś ma ustawione automatyczne aktualizacje lub nie przeczyta informacji od nas o sposobie prawidłowej migracji do nowej wersji.
Poprawny proces migracji powinien iść przez plik eksportu. Ten osobny plik eksportu z rozszerzeniem *.optima powinien być zapisany w zewnętrzne miejsce - najlepiej wysłany poprzez e-mail.
Następnie po aktualizacji do wersji 1.5.5 uruchamiamy załącznik z maila - nastąpi wgranie pliku do odpowiedniego miejsca w pamięci telefonu. Kolejny krok to import ustawień w już zaktualizowanej aplikacji i wszystko będzie działać.

Znajdowanie centrali - jest to funkcja nowa w systemie OptimaGSM i potwierdzamy, że jeszcze nie zawsze dobrze działa w każdej sieci - pracujemy nad tym.

Widgety pulpitu to w OptimieGSM również nowa opcja - jeżeli są jakieś uwagi / problemy bardzo prosimy o informacje.

Z tym opisem ikonki aparat jako "wejścia" - zauważyliśmy, poprawione i pojawi się w nowej wersji aplikacji, która będzie już wkrótce.