Znów problem z RopamBridge

Zaczęty przez hudy, Marzec 17, 2019, 17:50:30

Poprzedni wątek - Następny wątek

hudy

Witam. Od kilku dni mam ponownie problem z połączeniem zdalnym z centralką. Centralka w wersji firmware 1.3 
Od razu piszę że nic nie było zmieniane, przestawiane w centralce. Centralka działa bez mojej ingerencji od grudnia.
Problem pojawił się kilka dni temu. Nie mogłem zdalnie zalogować się przez ropam bridge. Bywały takie sytuacje ale trwało to kilka minut i po ponownej próbie łączyłem się. Teraz nic nie pomaga nawet restart centralki. Po restarcie w manipulatorze od razu wyskakuje awaria - brak połączenie z ropam bridge.
Łącząc się przez ropam neo odrazu wyskakuje inf "Problemy z logowaniem. ....." Wysyłam sms aktywacyjny do centralki. Od centralki przychodzi sms : Błąd aktywacji usługi RopamBridge"
Również nie mam możliwości połączenie się przez RopamGsmIpManager.  Przy próbie połączenia przychodzi sms od centralki: "Błąd połączenia z serwerem".
Po wysłaniu sms "stan" dostaję informację że jest awaria: kod 11 czyli problem z połączeniem GPRS

Jak temu zaradzić?

glider33


hudy


RobertH

Z opisu wynika ze nie ma GPRS wiec temat operatora, usług ( a nie serwera).
Jaki to operator? Jaka karta?

(Jezeli jest ustawione aby centrala łączyła sie z serwerem zawsze po restarcie aktywacja SMS jest zbedna, oczywiscie musi być możliwość połączenia IP lub GPRS).

hudy

Czyli w pierwszej kolejności winy szukać u operatora? jutro zadzwonię i zapytam czy nie maja jakiś problemow na moim terenie. Operator Virgin mobile. Do tej pory zero problemow. Zasięg 4 kreski na 5 GSM: 4,27dbm

glider33

Super zasięg nie oznacza, że masz akurat GPRS. Virgin to wirtualny operator komórkowy, który nie ma swojej infrastruktury, także proponuje zmienić na jakiegoś "normalnego" operatora. Testowałem kiedyś Optimę z różnymi wynalazkami typu Play, Virgin, Plusz, Nju mobile...itp. i zawsze były jakieś problemy.   Odkąd stosuje karty Orange, wszystko działa jak należy.


RobertH

Dokładnie tak jest, P4 i ich wirtualni operatorzy sieci 2G mają najsłabiej rozwinięte.
A po 'rozwodzie' z Plus będzie tylko gorzej.

Na dzień dzisiejszy karty pre-paid w alarmach tolerują Orange i Plus.

hudy

Do tej pory nie było problemu dlatego nie myślałem że to może być wina operatora. Virgin mobile ma naprawdę spoko ofertę jeśli chodzi o alarmy bo wystarczy 3zł miesięcznie. Panowie jak to wygląda u innych operatorów. Jaka "taryfa" jest godna uwagi jeśli chodzi o alarmy bo z tego co się orientowałem to np orange miał dość spore miesięczne opłaty.

glider33

Cytat: hudy w Marzec 18, 2019, 06:12:14Virgin mobile ma naprawdę spoko ofertę jeśli chodzi o alarmy bo wystarczy 3zł miesięcznie.
Jak to mówią cena czyni cuda :)  Co do taryf to przejrzyj sobie oferty operatorów w internecie. W Orange na kartę masz konto ważne przez rok i za 10 zł miesięczne nielimitowane smsy do wszystkich sieci.

hudy

Nielimitowane smsy ok ale jeszcze przydało by się kilka MB internetu.

glider33

No w sumie tak :) za 15 zł masz w Orange 2 GB internetu oraz nielimitowane smsy. Za 5 zł 500 MB internetu bez smsów.

eprom

Witam,

ja mam problem z zalogowaniem się przez aplikację w telefonie ropamneo, wyświetla mi komunikat "nieprawidłowa nazwa użytkownika luba hasło" Hasło zmieniam w zarządzanie obiektami ale to nic nie daje. Czy gdzieś jeszcze te hasło się ustawia ?

eprom

ustawiłem wszystko ponownie i dalej nie mogę zalogować się przez aplikację, wyświetla mi teraz błąd "problem z logowaniem spróbuj ponownie" i tak wkółko. Co może być nie tak ?

RobertH

a więc powtórzę to co jest w co drugim poście:
potrzebne dane... konfiguracja, pamięć zdarzeń, ustawienia app
...
Cytat: eprom w Kwiecień 16, 2019, 21:11:22
ustawiłem wszystko ponownie i dalej nie mogę zalogować się przez aplikację, wyświetla mi teraz błąd "problem z logowaniem spróbuj ponownie" i tak wkółko. Co może być nie tak ?
ale co jest ustawione i gdzie ?

stopi

A ja mam pierwszy raz problem z połączaniem  RopamBridge jako instalator. Robię trochę centralek NeogsmIP i nigdy nie było żadnego problemu, apn ustawione, jest informacja o połączeniu GPRS ale przy  RopamBridge nie ma info że połączono. Zasięg jest OK, połączenia sms i głosowe bez problemu. Karta virgin tak jak w większości moich instalacji bo każdemu je polecam.
Jakieś pomysły? Pomyślałem, że może są ogólnie chwilowe problemy z  RopamBridge ale połączyłem się z inną centralką w tym samy czasie więc to wykluczam.