Blokowanie linii wejściowych

Zaczęty przez Marek, Październik 02, 2016, 11:14:15

Poprzedni wątek - Następny wątek

Marek

W wersji optimagsm 2.4 źle działa blokowanie linii wejściowych, a przynajmniej nie zgodnie z instrukcją.
Przedstawiam procedurę to testu:
1. Zablokowanie linii wejściowej
2. Uzbrojenie alarmu przy zablokowanej linii info pojawia się komunikat "są zablokowane wejścia". Po uzbrojeniu linia jest dalej zablokowana. Po rozbrojeniu alarmu linia, która była zablokowana jest odblokowana.

W instrukcji nie ma nic na ten temat, że po rozbrojeniu alarmu linie zablokowane będą odblokowywane.

glider33

Marek, odkąd pamiętam tak było we wszystkich wersjach oprogramowania Optimy i z mojego punktu widzenia jest to działanie jak najbardziej pożądane.

Marek

Możliwe, że tak jest w optimie. Mi się natomiast kojarzy, że w multigsm było tak, że linia była zablokowana cały czas do momentu jej odblokowania.

Marek

Jeżeli działanie jest pożądane to przy rozbrojeniu powinna się pojawić informacja o odblokowaniu linii, a nie system robi to po "cichaczu". Przy uzbrajaniu jest informacja o zablokowanych liniach. Moim zdaniem nie powinien system odblokowywać linii przy rozbrajaniu. Jedno z drugim nie ma związku. Skoro użytkownik zablokował to użytkownik sobie odblokuje.

robertm

Witam,
Wszystko działa jak najbardziej poprawnie i jest to celowe działanie.
W MultiGSM nie ma pojecie uzbrojenia, dlatego też blokada jest do wyłączenia.

Marek

"Celowe działanie." Nie ma o tym słowa w instrukcji, system o tym nie informuje. Super jednym słowem. Jak dla mnie to jest pozbawione sensu takie działanie. Jeżeli użytkownik zablokował linie to ma być zablokowana. Rozbrojenie nie ma tu nic do rzeczy. W moim przypadku linie info trzeba za każdym razem po rozbrojeniu blokować, jeśli się nie chce z niej korzystać.

robertm

Witam,
Fakt - instrukcja do aktualizacji.
Blokada linii jest na jednokrotne załączenie czuwania  -zgodnie z normą alarmową dla stopnia 2.

Mogę zaproponować rozwiązanie jeżeli nie używa Pan wszystkich czterech stref.
Proszę wejścia INFO, które mają być blokowane przenieść np. do strefy 4 - i tej strefy nie uzbrajać/rozbrajać.





Marek

Akurat w tym systemie są wykorzystane 4 strefy.
Przy okazji wyszła kolejna rzecz. Raz się już tak zdarzyło. Dziś się zdarzyło ponownie. System został rozbrojony, a przez TPR i RopamOptima widać, że linia info jest jako zablokowana, a mimo to przychodzą sms-y z tej linii.

robertm

Proszę o przesłanie konfiguracji i pamięci zdarzeń na adres serwis@ropam.com.pl
Wejście może się świecić jako zablokowana np. po naruszeniu, jeżeli ma Pan ustawiony w programie parametr: "blokuj po alarmie na czas ... min"