Ropam Elektronik

Kategorie => Oprogramowanie => Wątek zaczęty przez: kamilw w Marzec 23, 2021, 22:26:03

Tytuł: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
Wiadomość wysłana przez: kamilw w Marzec 23, 2021, 22:26:03
Witam,

Otóż postanowiłem sobie zmienić ustawienia w centrali NeoGSM-IP. Jako, że kilka miesięcy już nic nie grzebałem i mam też nowy laptop pobrałem najnowszą wersję IP Managera (1.8.2.1). Namęczyłem się niemiłosiernie aby go uruchomić w ogóle. Bo odpala się jak chce. Czasem kilak razy z rzędu się odpali, czasem w ogóle, a czasem raz ruszy, a raz nie. Kiedy nie chce się odpalić po prostu wyświetla zielone okno ładowania, które znika po kilku sekundach - zazwyczaj po tym oknie startuje już program ale tu często nie dzieje się nic po zniknięciu ekranu ładowania.

Druga sprawa to jak już się uruchomi to łączy z centralą normalnie, odczytuje z niej ustawienia ale wgrać już nie chce. Żadnego błędu nie ma ma przy wgrywaniu i pokazuje, że przesłano ustawienia do centrali ale tak naprawdę nie są w niej zapisywane. Kolejny problem jest przy wysyłaniu ustawień ikon do panela TPR-4. Jak widać na załączonym zdjęciu w IP-Manager jest poprawnie, a po przesłaniu na panel nagle rozciąga się na panelu wszystko i znika połowa ikon  ???

Wygrzebałem starego lapka z poprzednią wersją IP Managera (chyba 1.8.1) i wszystko działa poprawnie. Uruchamianie programu oraz przesył danych do centrali i panela.
Nie mam odwagi na starym lapku instalować nowej wersji bo zostanę w ogóle bez dostępu do centrali, a nie mogę nigdzie pobrać archiwalnych wersji NeoIP-Manager aby sprawdzić na nowym.

Dodam, że na obu laptopach kompilacje i wersje systemu są identyczne (Najnowszy Win10 Pro 64bit 20H2). Instalowane i uruchamiane tak samo. Z uprawnieniami administratora. Na wszelki wypadek wyłączyłem antywirusa i Deffendera. Dla testów zainstalowałem też w innej ścieżce, bezpośrednio na dysku C:\ROPAM\ gdzie cały katalog dostał uprawniania pełnej kontroli odczytu i zapisu dla wszystkich grup i rodzajów użytkowników. Niestety jest to samo i nic się nie zmienia.
Tytuł: Odp: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Marzec 24, 2021, 08:03:14
Ekran w Windows musi mieć skalę 100%, Nie może być powiększenia.
Zmienić ekran , zrestartować windows i programować.
Tytuł: Odp: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
Wiadomość wysłana przez: kamilw w Marzec 24, 2021, 21:01:34
Dzięki.

Dziś porobiłem testy i ze skalowaniem 100% wydaje się być wszystko w porządku. Zapis, przesył ikon do panela oraz uruchamianie programu.

W sumie jeśli błąd znany twórcom to fajnie by go było w końcu poprawić, w kolejnej wersji Managera. Obecnie w większości lepszych laptopów są na standardzie matryce 2K czy 4K gdzie z nominalną rozdzielczością bez skalowania to tylko z lupą :)
Tytuł: Odp: NeoGSM-IP Manager - Problemy z najnowszą wersją
Wiadomość wysłana przez: RobertH w Marzec 25, 2021, 08:50:22
To  nie błąd tylko wymaganie do pracy programu.
Informacja zostanie dopisana do wymagań dla programu.

A co do 2K i 4K to raczej jest problem w drugą stronę czyli rozdzielczość mniejsza niż 800px
(nikt z laptopem 4K nie biega po budowach).