Obsługa Neogsm IP 64

Zaczęty przez Karwos00, Listopad 02, 2020, 09:57:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

Karwos00

Od kilku dni jestem posiadaczem tego systemu. Na razie podłączone 10 czujek bosch pet. Do podłączenia została syrena. Konfiguracja ropamneo itp.
Pytanie dotyczy monitoringu. Czy jest możliwość wpięcia oddzielnego monitoringu na 4 kamery który zainstalowany jest od roku i wpięty jest do sieci LAN tej samej co centrala alarmowa przez Exp LAN ?
Czy przy braku stałego IP (karta SIM w routerze Plusa) jedyny sposób na komunikację z ropamneo jest wykupienie subskrypcji na ropambridge? Do centrali alarmowej nie jest włożona karta SIM. Komunikacja odbywa się na razie tylko droga mailową - wszelkie komunikaty idą na skrzynki pocztowe.
Mam nadzieję że sposób podłączenia jest prawidłowy. :-)

wojtek06061989

Witaj
1. Neogsm IP 64 nie obsługuje monitoringu tylko Optima
2. Tak bez stałego IP (lub zmiennego ale publicznego) tylko ropam bridge. Rozwiązanie to jest najtańszym bo wykupienie publicznego IP to przynajmniej 20zł/miesiąc

Karwos00

Wczoraj zakupiłem licencję i wszystko działa. Jest tylko mały problem w Ropam neo. Jak wchodzę w stan wejść to widzę tylko wejścia Od I1 do I8. Powyżej I8 mam inną kondygnacje jako strefa 2 i tego już w Neo nie widać.
To norma ?

wojtek06061989

Musisz odpowiednio skonfigurować jakie wejścia mają być aktywne z poziomu listy wejść domyślnie są 1-8 dodatkowe musisz "doznaczyć" albo edycja z poziomu managera albo samej aplikacji

Karwos00

Dzięki. Poszukam tego w programie po podpięciu. Zauważyłem w którejś zakładce że pierwsze 8 wejść opisanych jest jako Centrala. A reszta jest bez tego oznaczenia. Muszę znaleźć gdzie to się zmienia.

robertm

Można to zrobić w aplikacji mobilnej  - edycja menu i edycja podglądu stanu wejść - zaznaczamy jakie mają być widoczne.
Można również w programie NeoGSMIPManager - zakładka Ustawienie karty SIM/ sieci WiFi -> Konfiguracja aplikacji mobilnej, poczty e-mail -> Edycja ekranu aplikacji mobilnej

Po wykonaniu zmiany z poziomu centrali należy pamiętać żeby w aplikacji mobilnej wejść do ustawień i załadować ponownie menu.

Karwos00

Dzięki . Wszystko ustawione. Wszystkie czujki podpięte. Syrena też.
Mam pytanie co do manipulatora. Wydaje co 20sek . Beep. Myślałem że to dźwięk podczas podłączenia USB. Ale dzisiaj wchodząc do domu też dało się ten beep słyszeć. Częstotliwość ok 1x na 20sek. Czy to jest informacja o czymś. Aktualnie mam odpięty akumulator i widnieje awaria akumulatora ale wchodząc do domu awarii nie było. Myślałem też że jest to dźwięk po wzbudzeniu czujki ale to też nie to.
I kolejne . Przy rozbrojonym alarmie i otwarciu pir. Alarm się włącza. Ale np przy otwarciu szafki już nie. Mimo że stan jest czerwony i przerwa.

Karwos00

Trochę sprostuję to co napisałem powyżej.
Co do czujki szafki to już naprawiłem. Nie ta opcja zaznaczona. Zmieniłem na Aktywna gdy czuwają wszystkie strefy.

Jednak pojawiło się nowe pytanie. Przykład.
Alarm uzbrojony. Coś wywołuje alarm. Rozbrajam za pomocą aplikacji. Syrena przestaje wyć. Optyka tez. Ale Beep w telefonie ciągle bibczy . Wyłączam aplikacje cisza. Włączam bibczy.
Wchodząc w status stref alarmowych w Managerze widzę że np przy 1 ze stref jest pamięć alarmu - czerwony.
Dopiero skasowanie alarmu na manipulatorze kasuje beebczenie w aplikacji i statusie. Czy da się to zmienić żeby też na aplikacji kasowało ? To beeb w telefonie jest dość irytujące.

Karwos00

Znowu sam doszedlem do rozwiązania. Mając 3 strefy przydzielilem szafkę do wszystkich stref zamiast do 1 2 3 . Rozbrajając z telefonu miałem do wyboru jedynie strefy 1-3. W związku z czym str4 nadal była aktywna.
Zastanawiam się jeszcze czemu mają 1 panel TPR. W wejściach mam 2 panele jak 17 i 18.