Samoczynny i ciągły restart panelu TPR-4

Zaczęty przez skygge, Lipiec 26, 2020, 01:20:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

skygge

Witam!

Od dwóch dni mam problem z tym, że jeden z paneli resetuje się w kółko. Po uruchomieniu wyświetla przez kilka sekund ikony, na dole napis "Start systemu, czekaj" a następnie się restartuje czemu towarzyszy irytujące - zwłaszcza o 3 w nocy - pikanie.

Panel odłączyłem a dziś przeprowadziłem kilka testów.
1) Program OptimaGSM Manager prawidłowo rozpoznaje panel, działa też sygnalizacja otwarcia obudowy.
2) W ciągu tych kilku, może kilkunastu sekund kiedy panel się uruchamia można z niego odczytać ustawienia za pomocą programu OptimaGSM Manager. Można również ustawienia przesłać z powrotem do panelu. Komunikacja z centralą wydaje się być OK.
3) W logu ze zdarzeniami brak jest wpisów dlaczego panel się resetuje, jedynie sygnalizowane są: otwarcie obudowy (tamper), oraz awaria jeśli panel odłączę - brak komunikacji z panelem. Poza tym czysto.
4) Zamieniłem panele miejscami - ten resetujący się wpięty w miejsce działającego dobrze nadal się ciągle resetuje. Ten który działa OK podłączony w miejscu uszkodzonego - działa w porządku.
5) Ostatnią rzeczą którą sprawdziłem było wyciągnięcie karty SD z panelu, ponieważ przypadkiem zauważyłem, że miał on wsadzoną kartę. Fakt, pół roku temu wsadziłem karty do obu paneli a potem o tym zapomniałem.
    No więc po wyjęciu karty SD z panelu problem ustąpił. Póki co nie wiem czy to przypadek, ale jeśli do jutra będzie OK, to może oznaczać, że obsługa błędów karty SD jest do przepisania :)

Pozdro!
Skygge

skygge

Przez całą dobę ani jednego resetu, zakładam w takim razie, że to przez kartę SD. Wątek ten założyłem z dwóch powodów:
- po pierwsze, żeby producent miał świadomość, że takie sytuacje nie są poprawnie obsługiwane przez oprogramowanie,
- po drugie, żeby ktoś z podobnym problemem mógł wyszukać rozwiązanie w wyszukiwarce, np w Google.

Pzdr
Skygge

waldik266

Dzień dobry

Mam niestety podobny problem tyle tylko, ze nie jestem wstanie odczytać ustawień centrali za pomoca OptimaGSM Manager ani wgrać zapisanych ustawień, reset w "kolko" w wyświetlacza, w logach zdarzeń brak informacji.
Jedyna możliwość to przestawienie zworki i reset do ustawień fabrycznych i znowu działa.
Dwa razy zdarzyła ( 2/ rok)  sie taka sytuacja, nie wiem co moze byc przyczyna?