Neogsmip i zdalna konfiguracja

Zaczęty przez hudy, Listopad 28, 2018, 23:02:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

hudy

Witam. Był podobny temat ale dotyczący optimy. Nie wiem czy w neogsmip jest to samo więc założyłem nowy wątek. Próbowałem połączyć się z centralką zdalnie gdyż mam już dość biegania z kabelkami by coś zmienić. Robiłem tak jak w instrukcji oraz na filmie z optimy. Włączyłem program, otworzyłem plik konfiguracyjny, dałem połączenie tcp/ip gprs, program poprosił o wysłanie smsa 123B connect co zrobiłem. Od centrali dostaję smsa zwrotnego "błąd
połączenia z serwerem". Program próbuje połączyć się 20 razy i nic. I tak jest za każdym razem. W ropamneo w zdarzeniach nie ma wzmianki o próbie połączenia. Centralka cały czas ma połączenie gprs i połączenie z ropambridge a zdalnie nie ma możliwości się z nią połączyć by wprowadzić zmiany. Jaka może być tego przyczyna?

RobertH

Centrala nie moze byc w czuwaniu ani alarmie.
Czy prawidlowo ustawione APNy i/lub dostep do internetu (wifi)?
Program Manager uruchomic i wczytac config ( kabel usb odlaczyc jezeli testy' na stole').

hudy

Po wielu próbach w końcu udało mi się połączyć z centralką zdalnie. Jednak mam kolejne dwa problemy. Pierwszy to cały czas podczas pracy z neogsmip manager na środku ekranu wyskakuje komunikat "odebrano status centrali" czy tak ma być czy można gdzieś ten komunikat usunąć. Drugi bardziej poważny problem to zawsze po rozłączeniu zdalnym z centralką zostaje przerwane połączenie z ropambridge. Nie mogę również połączyć się za pomocną ropamneo. Program wysyła sms aktywujący a odpowiedź centralki "błąd aktywacji usługi ropambridge" trwa to ok godziny po czym przy kolejnej próbie usługa zostaje aktywowana.

RobertH

Z opisu wynika, iż połączenie jest poprzez GPRS.
Więc jaki to operator? Jaki zasięg? Jest usługa  GPRS? Co jest w pamięci zdarzeń?

hudy

Operator virgin mobile, zasięg 4 kreski z 5. Usługa GPRS jest. Lista zdarzeń po kolei od momentu połączenia:

Programowanie zdalne,  restart source disconnect, restart centrali software reset, start połączenia z ropambridge gprs, logowanie, załączenie czuwania, restart centrali watch dog reset, utrata połączenie z ropambridge, błąd połączenia z ropambridge gprs i ten komunikat jest przez kilkanaście minut. Niekiedy trwa to do 2 godzin.

tomek1987

Witam, mam podobny , a nawet taki sam problem, po programowaniu zdalnym , nie da się zalogować do aplikacji RopamNeo, wyskakuje komunikat brak połączenie z RopamBridge, po wysłaniu sms aktywującego przychodzi odpowiedź błąd aktywacji usługi RopamBridge.
Czym to jest spowodowane?

K@mil

Też tak mam.
Wyślij SMS restart centrali powinno pomóc.
www.AudioBas.pl - Instalacje audio-video :)