Błędne 3x wysłanie SMS

Zaczęty przez dmalita, Wrzesień 03, 2018, 13:33:00

Poprzedni wątek - Następny wątek

dmalita

Jak można ominąć blokadę  BASICGSM po zaistnieniu 3 błędnych prób wysłania SMSa? Pojawia mi sie to w kilku lokalizacjach (tam gdzie dotychczas miałem zasięg około 2 kreski - prawdopodobnie operatorzy zmniejszyli moc nadajników) równo od jakiegoś miesiąca (dwóch?) Nie ma znaczenia operator - dzieje sie to u różnych  dostawców GSM.  Wersja firmware BasicGSM 2.0.
Pozdr
D.M

RobertH

To nie jest blokada tylko błąd (tj. nie blokuje kolejnych powiadomień).
Zniknie po poprawnym wysłaniu SMS-a.

A na jakich operatorach testowane bo obecnie prepaid w modułach GSM i alarmach GSM tolerują dwie sieci tj. Orange i Plus.
(konto doładowane powyżej 5zł, oczywiście wg regulaminu nadal jest to niezgodne tj. wykorzystanie SIM w rozwiązaniach telemetrycznych M2M).

dmalita

Virgin Mobile (x2), Play, Orange, T-Mobile. (Plusa żaden z klientów nie posiada), ale nie tylko prepaid - zdarzyło mi sie to również w abonamencie Play...
Zawsze mam komunikat -Niski poziom sieci i 3x błąd przy wysyłaniu SMSa

Pozdr
D.M

RobertH

#3
Jeżeli są wysyłane tylko SMSy to operator przesuwa takiego abonenta na boczne LAC, a tym bardziej łamiące regulamin (bo nawet dla 5dBi SMSy powinny działać),

Proponuję jako TEST codziennie   wykonać połączenie (CLIP 15s) - do połączeń głosowych siec zazwyczaj musi ustawić najlepszy LAC dla komórki z danego BTS-a.

ps.
W przypadku P4 i ich wirtualnych operatorów w dochodzi najsłabsza infrastruktura 2G w kraju i roaming krajowy.
Więc urządzenia 2G sa dla nich do blokowania, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o $.

stopi

Centrala Optima GSM PS, karta Virgin Mobile. Połączenia głosowe działają w obie strony prawidłowo. Najpierw pojawił się komunikat błąd połączenia GPRS (czy coś tego typu) chociaż nawet nie kojarzyłem żebym to ustawiał i od razu Błędne 3x wysłanie SMS. Po restarcie centrali błąd GPRS zniknął, ale wiadomości sms nie są wysyłane i oczywiście pojawia się błąd, problem jest od 3 dni. Centrala z tą kartą sim użytkowana od ponad roku.
Jakieś pomysły ?

stopi

#5
włożyłem dziś tą kartę do telefonu. To sam nie można wysłać sms-a. Tak więc zwracam honor to nie Wasza wina :)
Niestety problem dotyczy też nowiutkiej karty, dziś montowałem alarm u klienta i to samo. 

PS. dodzwoniłem się dziś na infolinię zmienili numer skrzynki sms obecnie jest to : +487909986222 Podobno w telefonach zmiana była automatyczna.