Programowanie zdalne OptimaGSM

Zaczęty przez Rafal R., Wrzesień 15, 2016, 23:16:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

glider33

Jak to mówią..."Wezwij fachowca"  :)

A na poważnie, to bez obrazy, ale Twoje wypowiedzi są tak enigmatyczne, że na prawdę ciężko cokolwiek z nich zrozumieć. Może na początek zmień kartę SIM na jakąś "normalną" bo z wirtualnym operatorami różnie to bywa. Sprawdzałeś na panelu TPR czy moduł AP-IP ma połączenie z internetem ?
Jak to nie pomoże to załącz do postu konfigurację centrali oraz screeny z konfiguracji aplikacji Ropam Optima oraz zdjęcie statusu AP-IP w TPR - będzie nam łatwiej zdiagnozować problem.

....i przestań krzyczeć postach... ;)

luk

#16
Z tymi facowcami to szkoda gadać....
Nju teoretycznie nie jest operatorem wirtualnym.
Moduł IP ma połączenie z netem co widze chociażby na kontrolkach w module i np.: po tym ze sie łącze poprzez tci/ip moduł ap-ip....
Jak juz bylo mowione modul ap-ip nie ma nic wspólnego z RopamBridge, chyba że podejrzewasz jakiś związek z resetami przy probie łaczenia do serwera lokalnego.
Z TPR nic nie podam bo go nie mam- posiadnie jego nie jest chyba warunkiem sine qua non by centrala działała. Zrzuty ekranow i próba z innym SIM jak bede mial chwile pewnie w piątek.

Enigmatyczne? - skrótowe by nie rozpisywać się na pół strony; może troche wielowątkowe, natomiast wydaje mi się że dla obeznanych z tematem wystarczająco zrozumiałe...
tylko trzeba czytać uważnie i choć troche postarać się zrozumieć.

A Ty Gider jakiej karty używasz i czy korzystasz z ropambrdige? Czy bokada ruchu przychodzącego u operatorow mobinych tu nie przeszkadza?

Jak tu nie krzyczeć skoro ktoś uprawia polityke sprzedać towar i niech s.... a potem wydaje mu się że rozmawia z idiotą...; pozostawia temat bez odpowiedzi (resetowanie centrali)...ja naprawde czytam instrukcje.

glider33

Cytat: lukJak tu nie krzyczeć skoro ktoś uprawia polityke sprzedać towar i niech s.... a potem wydaje mu się że rozmawia z idiotą...;
Jeżeli uważasz, że sprzęt jest wadliwy to odeślij go po prostu na serwis, a nie oczerniasz firmę Ropam bo nie potrafisz sobie poradzić z konfiguracją systemu. 

Tyle od mnie - możesz dalej wylewać swoje żale i mieć pretensje do całego świata.


RobertH

#18
Forum jest po to aby pomagać ale...
to prawidłowo zadane pytanie z danymi do analizy jest kluczem do pomocy.

Więc do dalszej analizy pomocne będą:
- plik konfiguracyjny (bez wrażliwych danych),
- pamięć zdarzeń z centrali,
- stan modułu AP-IP (jak nie ma paneli to są komendy SMS do sprawdzenia), jak jest podłączony do sieci i internetu,
- stan karty sieciowej komputera w czasie prób połączenia,
- zrzut z online i jaka jest taryfa w nju,m,

luk

#19
Wiadomość usunięta z powodu treści obraźliwych.
@luk - wszyscy starają się Panu pomóc a zamiast współpracy obraża Pan użytkowników.

Bardzo proszę o kontakt techniczny poprzez e-mail: serwis@ropam.com.pl
Na początek potrzebujemy informacji:
- plik konfiguracyjny (bez wrażliwych danych),
- pamięć zdarzeń z centrali,
- stan modułu AP-IP (jak nie ma paneli to są komendy SMS do sprawdzenia), jak jest podłączony do sieci i internetu,
- stan karty sieciowej komputera w czasie prób połączenia,
- zrzut z online i jaka jest taryfa w nju,m,

luk

#20
wracając do tematu o którym wspominałem wcześniej:

1) centrala (optima) często pozostaje w trybie serwisowym pomimo zdjęcia zworki;

2) centrala wchodzi sama w tryb serwisowy po zakończeniu połączeniu przez RopamBridge  (OptimaGSMManager2.2) .... i nijak nie ma możliwości z wyjscia z tego stanu.

jakieś pomysły jak to rozwiązać??


robertm

Jaka ma Pan wersję firmware centrali OptimaGSM ?
Jeżeli jakąś starszą - na początek proszę zaktualizować do wersji aktualnej - czyli:  V3.1

luk

wersję oprogramowania mam jeszcze poprzednią.
Problem ma jednak związek z indukowaniem się  ładunku na centrali.
Dotkniecie jednego z pinów w momencie gdy zworka została usunięta a centrala dalej pozostała w trybie serwisowym powoduje jego zakończenie.
Podobnie ładunek można wykryć na AMR-1.
Całość zamknięta jest w skrzynce która jest uziemiona acz elementy centrali nie mają żadnego przewodzącego połączenia ze zskrzynką.

Tomasz.W

Witam
Opiszę tu swój problem w/z z modemem GPRS.
OptimaGSM-PS V3.9 po uruchomieniu połączenia zdalnego wchodzi w pętlę odczytu danych z centrali.
Zjawisko dziwne, sugerujące jakiś błąd.
Teraz pytanie, czy to problem softwarowy czy raczej hardwarowy?
- Optima pracuję bez jakichkolwiek rozszerzeń - sama płyta bez panela i modułu AP -IP
- brak możliwości powrotu do ustawień fabrycznych opisanych w DTR str. 131
- brak możliwości komunikacji poprzez aplikację mobilną /komunikat "Login problems Device not supported"/ - login oczywiście prawidłowy w/g mnie, czyli główne hasło centrali.

Tomasz.W


RobertH

#25
Jak widać i jest napisane jest to: 'odczyt statusu"
a nie odczyt danych centrali - więc wg mnie prawidłowo raczej brak odczytu świadczy o problemie
(okno informacyjne można zamknąć).

A co do aplikacji RopamOptima - to działa TYLKO z modułem AP-IP i internetem podłączonym do tego modułu (LAN lub WIFI).

https://ropam.com.pl/product/porownanie-central/

Tomasz.W

Witam
Dziękuję za odpowiedź, a szkoda że tylko z AP-IP. Moduł GSM jest tylko częściowo wykorzystany, takie mam odczucia.
Pozdrawiam

RobertH

To dlaczego OptimaGSM skoro wymagana aplikacja po GPRS?
Zakup jest 'świeży" od ponad roku jest NeoGSM-IP a od września NeoGSM-IP-64
i obydwie mają taką komunikacje.

Tomasz.W

Zakup nie do końca przemyślany, z tego wychodzi, proszę jeszcze odnieść się do tego parowania w pętli, rozumiem że jest inicjacja managera z centralą, tylko dlaczego tak nieprzerwanie trwa? to chyba jakiś błąd?

RobertH

Skoro jest połączenie to program dostaje stan centrali, awarie itd. co kilka sekund aby w online był aktualny status.
(a to okno pozwala na analizę połączenia i jak pisałem można okno zamknąć).