Problem z komunikacją z centralką

Zaczęty przez hudy, Listopad 14, 2018, 08:43:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

hudy

Dzień dobry. Próbowałem wczoraj zaprogramować centralkę Neo GSM IP. Po podpięciu przewodu USB do centralki i PC, Windows 7 próbował zainstalować sterowniki oprogramowania jednak nie udało się tego zrobić. Próbowałem z czterema różnymi kablami USB i na wszystkich był ten sam problem. Myślałem że musi być jakiś specjalny kabel do programowania tej centralki jednak u sprzedawcy otrzymałem informację że programuje się na zwykłym przewodzie USB takim jak do ładowarki od telefonu. Na takich kablach właśnie próbowałem się połączyć i nie było żadnej reakcji ze strony centralki oraz nie było żadnej możliwości zaprogramowania sterowników by była możliwość komunikacji między komputerem a centralką. Jaki może być tego powód?

RobertH

To proszę odinstalować program
i zainstalować go 'jako administrator' i uruchamiać także jako administrator.
(oczywiście trzeba mieć do tego uprawnienia jako user Windowsa).
strona 5
https://ropam.com.pl/pl/download/227,neogsm-ip-szybki-start.html

hudy

Spróbuję jeszcze tak jak Pan radzi. Sprzedawca coś wspominał że w tych centralkach słabo są osadzone gniazda usb i wystarczy lekko pociągnąć i "puszczają" piny. Ale przy pierwszym użyciu coś takiego by się stało to chyba niemożliwe.

RobertH

Pierwszy raz słyszę o 'słabym' USB micro. Złącze po to jest THT (przewlekane) aby nikt łatwo go nie uszkodził
ale oczywiście jest to złącze komunikacyjne wiec urwać wszystko można (jak ktoś potknie się o przewód).

hudy

To akurat mówił sprzedawca w firmie z Krakowa z którą państwo współpracujecie. Nie będę podawał nazwy bo to nie o to chodzi ale to nie żaden mały sprzedawca z serwisów aukcyjnych.
Twierdził również że może to być wina samego kabla ponieważ te nowe kable do telefonów nie wszystkie współpracują w tą centralką.

RobertH

Usterek tego typu było kilka i to raczej jak pisałem "uszkodzenie mechaniczne'.

A kable USBmicro są do komunikacji+ładowanie i TYLKO DO ŁADOWANIA (np. od tabletów).
Więc wymagany jest USBmicro 'komunikacji+ładowanie' taki jak do połączenia smartfona z PC.
(prosty test: jak smartfon jest widoczny w systemie Windows to i nasza centrala się będzie komunikowała)



hudy

Tak kabel sprawdzałem i telefon się łączy z komputerem a centralka nie chciała. Ale problem pewnie będzie w tym co Pan napisał że program nie został zainstalowany z uprawnieniami administratora. Po południu przeinstaluje i poinformuję o efektach. Dziękuję

hudy

#7
Niestety nic nie pomaga. Program Neogsmip manager  zainstalowany jako administrator i nic. W moim komputerze przy porcie usb cały czas mam żółty wykrzyknik
Instaluję oprogramowanie jako administrator, instalują się sterowniki USB , instalacja przebiega pomyślnie. Wkładam kabel USB i wyskakuje instalacja sterowników USB. Na początku jest informacja że instaluje CDC RS-232 emulation demo. Te sterowniki mam zainstalowane. A na końcu wyskakuje informacja o niepowodzeniu instalacji sterownika.
Menadżer urządzeń - przy porcie USB jest wykrzyknik i informacja że sterownik nie jest podpisany cyfrowo .....

RobertH

Sterowniki sa podpisane cyfrowo i instalują się wraz z programem.
Ewentualnie znajduja sie w katalogu zainstalowanego Managera 'driver' i tam można wskazac ręczna aktualizacje w Menadżerze Urzadzeń.

Ps. Czy Windows 7 jest aktualny ( ma wszystkie aktualizacje od MS) ?

hudy

#9
Powiem tak. Instalacja na windows 7 wyglądała tak że zainstalowałem Neogsmip manager oraz sterowniki. Po podłączeniu kabla USB w menadżerze  urządzeń widniał wykrzyknik przy USB i informacja że sterownik nie jest podpisany cyfrowo. Jedynym sposobem na zainstalowanie sterowników było ręczne zainstalowanie sterowników pobranych ze strony www.ftdichip.com (2.12.28)
mimo to nie było możliwości połączenia z centralką. Również instalacja sterowników z państwa strony nic nie dała oraz ręczna instalacja ze wspomnianego przez Pana folderu "driver". Po instalacji widniała informacja o braku podpisu cyfrowego.
Identyczna sytuacja była na drugim PC z windows 7.

Na windows 8 instalacja neogsmip manager przebiegła bez problemu, sterowniki także się zainstalowały i od razu było połączenie z centralką. Pojawił się natomiast problem z aktualizacją firmware. Program ciągle się zawieszał, lub wyłączał. Wyskakiwały informacje o braku różnych plików dll i mimo ich uzupełniania w następnych komunikatach pojawiały się nowe brakujące pliki dll.
Także szczerze mam już dość walki ze sterownikami i proszę o przesłanie kompatybilnej wersji programu neogsm ip manager z moją centralką. W programie widniała wersja 1.1 a na centralce jest naklejka z wersją 1. 2. Napisałem w tej sprawie maila do państwa na skrzynke serwisową.

RobertH

#10
Sterowniki FTDI są do kabla USB-MGSM co jest jasno opisane !
https://ropam.com.pl/pl/towar/306/sterowniki_do_kabla_usbmgsm.html

Program NeoGSM-IP Manager  (i BasicGSM Manager tj. urządzenia z micro USB))
mają sterowniki zintegrowane z instalatorem (i są wywoływane na podstawie wersji systemu)
przez instalatora (prawa ADMIN i dostęp do dysku).

Sterownik po zainstalowaniu programu są także w katalogu programu .../drivers
więc można zrobić aktualizację sterownika z tego katalogu.

Prawidłowo zainstalowane sterowniki mają dostawcę:Microchip Technology
strona 5, środkowy zrzut.
https://ropam.com.pl/pl/download/227,neogsm-ip-szybki-start.html

hudy

Jak już wspomniałem aktualizowałem ręcznie wskazując katalog drivers. Po tej aktualizacji pojawia się informacja o braku podpisu cyfrowego i pojawia się żółty wykrzyknik. Ta sytuacja pojawia się tylko na windows 7. Na Windows 8 nie ma tego problemu i sterownik instaluje się wraz z oprogramowaniem.
Dziś po południu przeinstaluje program i sterownik jeszcze raz na windows 7 i opiszę po kolei co się pojawia.

hudy

#12
Udało się połączyć z centralką ale dopiero po przeinstalowaniu windows 7. Widocznie coś powodowało problem z połączeniem.
Problem natomiast pozostał jeśli chodzi o aktualizację centralki. Problem polega na tym że wybieram plik z firmware, klikam aktualizuj i pojawia się napis "Kasowanie procesora podstawowego" Napis ten nie znika. Diody na centralce migają jak podczas instalacji. Po ok 2 minutach diody przestają migać.
Dzwoniłem w tej sprawie na Państwa infolinię. Pan na infolinii najpierw powiedział bym założył zworkę na PR i spróbował aktualizacji a jeśli to nie pomoże to zresetował centralkę do ustawień fabrycznych i spróbował ponownie. Niestety problem nie minął. Cały czas aktualizacja zawiesza się na "Kasowanie procesora podstawowego"
Także na razie działam na Neogsmip manager 1.1

hudy

Chyba pierwszy problem nie do rozwiązania ;-)

robertm

Pana problemy z aktualizacją to prawdopodobnie nadal problemy ze sterownikami USB.

Bardzo proszę o wejście do  menadżera urządzeń gdy pojawia się napis "Kasowanie procesora podstawowego" i sprawdzenie czy nie ma tam urządzenia nierozpoznanego. Ewentualne proszę o zrzut ekranu menadżera urządzeń.

Program jest zoptymalizowany pod Windows 10, pracujemy nad osobną wersją instalacyjną NeoGSM-IP Update dla windows 7
Jeszcze jedna rada - jeżeli w Windows 7 są problemy - proszę zainstalować program TPR-4-Updater ( oczywiście jako administrator)
https://www.ropam.com.pl/pl/towar/614/tpr4w.html - tam są biblioteki które powinny pomóc.