Czujki PIR systemu aero nie wykrywaja ruchu

Zaczęty przez jokeroo, Sierpień 12, 2019, 21:02:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

jokeroo

Witam

Posiadam centralę NeoIpGsm wraz z systemem Aero i dwoma czujkami PIR Ropam, niestety ale czujki nie wykrywają ruchu lub czasem raz na jakiś czas. Niestety wykrywanie ruchu jest tak rzadkie że nie pamiętam kiedy ostatni raz to miało miejsce. Jakość sygnału w menedżerze obie czujki maja na dobra lub bardzo dobra. Co mogę jeszcze zrobić?

Dziękuję i pozdrawiam

robertm

Czujki maja konfigurowalne ustawienia czułości oraz pulsów.
Czujki SmartPIRAero pokazują naruszenie na diodzie LED tylko w trybie Walk test

jokeroo

Ok najlepsze efekty jakie udało się uzyskać to na 8:1 ale tak naprawdę to jest jakiś dramat. W odległości 2m to jeszcze wykrywa ale pokój o wymiarach 6m na4m potrzebowałbym z 5 czujek aby osiągnąć lepszy efekt. wykrywanie ruchu to jest jakaś krzywa wypadkowa nieznanych mi bliżej przypadków. Spędziłem 4 godziny chodząc przed nimi załączę video i zdjęcia może coś źle zrobiłem.  Ponadto mam 3 czujkę której nie jestem w stanie zaprogramować, nie da się jej zresetować zworką, miga tylko niebieska diodą co domyślam się 500ms. Wskazania słabej baterii ale zamieniłem baterie z innych czujek i to samo.

robertm

Proszę przesłać dokładne ustawienia, zweryfikujemy.
Jak Pan dokładnie testuje ?

Proponuje przeprowadzić test: ustawić pulse : 1 czułość 4 Pet 12kg
Wyjść z pomieszczenia, załączyć czuwanie, odczekać około 2min - wejść do pomieszczenia.

Ta jedna czujka - jakie ma informacje na naklejce ? Jaką wersję oprogramowania ?


jokeroo

#4
Nie jest wciąż za dobrze poniższe zdjęcie pokazuje położenie czujki w pokoju ustawiłem fotel aby pokazać do którego miejsca jest zasięg czujki, mowa o tym pod lampą. Załączam także zdjęcie czujki której  nie mogę sparować z systemem.

robertm

Co do wykrywania ruchu jeszcze kilka możliwych przyczyn:
1. Źle jest ustawiona czujka - skierowana zbyt w kierunku podłogi.
2. Źle jest ustawiona elektronika w obudowie - jest regulacja poprzez wkręt montażowy PCB.
3. Zabrudzony piroelement.
4. Czy nie wyciągał Pan soczewki? jeżeli tak może jest umieszczona odwrotnie w obudowie.

Co do czujki która się nie paruje, jest to wersja 1.1 z przed 4 lat - jeżeli pozostałe czujki w APm-Aero ma Pan w wersji V3.x to wymagana jest aktualizacja również tej czujki.
Aktualizacja wykonywana jest u nas w firmie, proszę o dostarczenie czujki do naszego serwisu.

jokeroo

#6
Czy konieczne jest wysyłanie do was? Moja wiedza wykracza nieco poza standardowe umiejętności, programowanie nie powinno byc problemem tylko wyjaśnienie co i jak. Rozumiem ze kabel ttl ale jakim oprogramowaniem oraz sam wsad do flasha.

robertm

Większość naszych urządzeń można aktualizować samodzielnie, niestety czujki jedynie w naszym serwisie.

jokeroo

Panie Robercie a adres? Ten główny Myślenice?

robertm

Adres :
Ropam Elektronik s.c.
Serwis
Polanka 301
32-400 Myślenice