SmartPIR Aero - żywotność baterii

Zaczęty przez tykasan, Lipiec 04, 2019, 07:13:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

tykasan

Witam, czy to normalne, żeby nowa bateria w nowej czujce została wyczerpana po 2-gim dniu działania?
Jakość połączenia z AP Aero wg Managera - RSSI -77, LQI-5, interwał odpytywania 90s.
Odległość czujki od AP max 8 metrów, dwie ściany z pustaka po drodze.

Marcin.

RobertH

Cytat: tykasan w Lipiec 04, 2019, 07:13:40
... została wyczerpana po 2-gim dniu działania?

Co to oznacza? Czujka przestała działać czy wskazuje niskie napięcie baterii?
Bo jeżeli niskie napięcie to bateria się  "nie odświeżyła"
a bardzo niski pobór prądu przez czujkę nie jest w stanie depasywować baterii.
Należy baterie obciążyć prądem 200mA przez 30s (rezystor 20-30 Ohm, 1W).

tykasan

Tak Panie Robercie, tak jak Pan pisał.
Niskie napięcie na baterii.

Zrobiłem jak Pan zasugerował. Nie miałem pod ręką 1W 30R ale użyłem 200R 5W. Bateria wskoczyła na 3,5V.
Teraz wyglada ok.
NIe byłem świadom, że bateria musi się "odświeżyć".

Dzieki!

RobertH

Niestety bateria jak jest nieużywana to następuje 'pasywacja'.
Jeżeli się zainstaluje do urządzenia co pobiera impulsowo prąd nominalny to zjawisko samo ustępuje.
W przypadku urządzeń jak czujka ruchu prąd w czasie pracy jest za mały aby depasywować baterię i z tego to zjawisko.

Oczywiście my testujemy 100% baterii na produkcji ale nie wiemy ile będzie w magazynie u Dystrybutora.

tykasan

Teraz wszystko jasne Panie Robercie,
Dziękuję za wyjaśnienie.
M

rafels

Witam.
Mam podobny problem z rozładowywaniem baterii po kilku dniach.
Objawy podobne, ale baterie są rzeczywiście wyczerpywane (nie przechodzą w stan "uśpienia"). Napięcie wyjętych 2,5-3,2V.

Ciągły pobór prądu przez czujkę w stanie czuwania wynosi ok. 30-40mA. to chyba za dużo?
Reset nie pomaga. Czy czujka jest niesprawna?

rafels

Czy ktoś z serwisu tu zagląda i możne odpowiedzieć na pytanie?

RobertH

Czujkę przesłać do serwisu w celu weryfikacji i ewentualnej naprawy.